Gå til innhold

Hver fjerde BMW solgt i 2005 hadde xDrive

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

I følge BMW selv hadde hver fjerde BMW solgt i 2005 xDrive (firehjulsdrift), og dette er altså av 1.13 mill biler. Ganske utrolig!

Hvor stor andel av disse som er X3 har jeg ikke sjekket opp, men vil anta den er betydelig. Det har jo dukket opp noen slike her inne også i det siste.. ;-)

Synes bare det er synd at BMW ikke tilbyr x-opsjonen helt fra innstegsmodellene i _alle_ seriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg også i det spørsmålet om hvorfor BMW ikke setter xDrive i innstigningsmodellene. En 320xd, 320xi, 520xd og en 520xi må da bli en suksess. innstigningsmodellene 325xi og 525xi er alt for dyre, selv som bruktbil.. Med de motoralternativene jeg nevnte hadde den vært mere oppnåelig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå koster jo disse bilene vesentlig mindre i det store utland, så den reele prisforskjellen blir ikke så stor. Vil også tro at BMW har valgt å legge sine X-drive modeller på en litt sportslig linje. 318Xi kan ikke akkurat være noen racer. Om dette er grunnen vet jeg ikke, men det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xdrive er jo bra det, men bakhjuls drift er tingen ;)

Ikke på nedsnødde veier. Der virker xDrive mye bedre :D

tssss Er en grunn for at jeg har en bil med bakhjuls drift, uten anti-spinn og abs :D Synes det er drit morro jeg :P Sånn man lærer å kjøre bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når M1 dukker opp, hadde det jo vært rått med X-drive på den. :)

I følge M-sjefen blir det _kanskje_ en M-versjon av _neste_ generasjons 1-serie. Så det kommer nok til å ta tid før noe slikt dukker opp. Mangel på kapasitet, visst nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at M-bil med xDrive blir en realitet!

...sett bort fra X-modellene, da.

Nettopp det som mangler. "Nå har de midt på treet biler" og 2 tonns 4x4. Da mangler de jo bare en Go-kart med 4x4. hehe (Enten 1'er eller Z3 coupe med 4x4.) = Resepten på en morsom vinter i 2006. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge BMW selv hadde hver fjerde BMW solgt i 2005 xDrive (firehjulsdrift), og dette er altså av 1.13 mill biler. Ganske utrolig!

Hvor stor andel av disse som er X3 har jeg ikke sjekket opp, men vil anta den er betydelig. Det har jo dukket opp noen slike her inne også i det siste.. ;-)

Synes bare det er synd at BMW ikke tilbyr x-opsjonen helt fra innstegsmodellene i _alle_ seriene.

Total salg av X5 er 101537, X3 110719 produksjon er litt høyere, dette utgjør ca. 19% av BMW's totale salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...