Hylland Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Så litt "wannabe" cool ut han der Mike. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Ikke for å se ned på din venn Mike men jeg blir kvalm av så unge mennesker som har "fått alt i fanget". Å være 20 år og kunne cashe ut for en bil til over 500k, da skal du enten ha en meget rik far eller en veeeldig god forretningsidè. Har du en meget rik far så syntes jeg det blir helt feil perspektiv på ting når du bare kan "dra pappas kredittkort" når det er noe du trenger uten å måtte slite for å spare opp til det.. Det er en grunn til at dette ordtaket ble til; "Første generasjon bygger opp, andre generasjon viderefører og tredje generasjon bryter ned". Det har blitt en del slike i samfunnet og jeg har ved flere anledninger observert situasjoner (til og med inne her) hvor 19-20 år gamle gutter kjører nesten nye X5'er, E46'er og X3'er.. Jeg har selv en kamerat som er i samme situasjon, og han er en kar uten perspektiv på noenting, noe som kan være ekstremt slitsomt noen ganger.. Jeg syntes faktisk synd på dem som har det slik, selv om det høres helt rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 Han har nok Jobbet en del selv, ja... Var den bilen noen linket til fra finn.no... Syns det er hyggelig at noen kan kjøpe deg en fin bil jeg... det var jeg som testet den i dag fordi Mike har Mistet lappen... så da er det litt risky for han å kjøre den... Kjenner mange som har fått bil av far så jeg har ikke noe problem med det... bare gøy det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Ikke for å se ned på din venn Mike men jeg blir kvalm av så unge mennesker som har "fått alt i fanget". Å være 20 år og kunne cashe ut for en bil til over 500k, da skal du enten ha en meget rik far eller en veeeldig god forretningsidè.Har du en meget rik far så syntes jeg det blir helt feil perspektiv på ting når du bare kan "dra pappas kredittkort" når det er noe du trenger uten å måtte slite for å spare opp til det.. Det er en grunn til at dette ordtaket ble til; "Første generasjon bygger opp, andre generasjon viderefører og tredje generasjon bryter ned". Det har blitt en del slike i samfunnet og jeg har ved flere anledninger observert situasjoner (til og med inne her) hvor 19-20 år gamle gutter kjører nesten nye X5'er, E46'er og X3'er.. Jeg har selv en kamerat som er i samme situasjon, og han er en kar uten perspektiv på noenting, noe som kan være ekstremt slitsomt noen ganger.. Jeg syntes faktisk synd på dem som har det slik, selv om det høres helt rart ut. Er til dels veldig enig i det du sier, men helt ærlig, om det hadde vært mye penger i min familie og jeg hadde fått sjangsen til å kjøpe meg feks en E46 M3 uten større problemer, hadde jeg ikke takket nei til det av hensyn til hva andre måtte mene om det. Hadde man virkelig kjørt rundt i en 316 om man hadde hatt mulighet til noe helt annet? Man må jo kunne benytte seg av de mulighetene man har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Ikke for å se ned på din venn Mike men jeg blir kvalm av så unge mennesker som har "fått alt i fanget". Å være 20 år og kunne cashe ut for en bil til over 500k, da skal du enten ha en meget rik far eller en veeeldig god forretningsidè.Har du en meget rik far så syntes jeg det blir helt feil perspektiv på ting når du bare kan "dra pappas kredittkort" når det er noe du trenger uten å måtte slite for å spare opp til det.. Det er en grunn til at dette ordtaket ble til; "Første generasjon bygger opp, andre generasjon viderefører og tredje generasjon bryter ned". Det har blitt en del slike i samfunnet og jeg har ved flere anledninger observert situasjoner (til og med inne her) hvor 19-20 år gamle gutter kjører nesten nye X5'er, E46'er og X3'er.. Jeg har selv en kamerat som er i samme situasjon, og han er en kar uten perspektiv på noenting, noe som kan være ekstremt slitsomt noen ganger.. Jeg syntes faktisk synd på dem som har det slik, selv om det høres helt rart ut. Kan ikkje få sagt meg meir enig med deg her. Eg sjøl er 21 år gammel og kjører i en bil til over 300k. men eg har feks aldri fått ei krone av noen, men jobber derimot noe helt jævli. Godt og vel over 2100 arbeidstimer ifjord Men eg blir litt, vet ik om eg skal bruke ordet irritert, men noke i den duren der da eg ser unge gutta som aldri har løfta knapt nok en finger bare får bil her, hus der, og alt tilrettelagt, og får livet servert på sølvfat av sine foreldre e.l. Så sånn e det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 det er smart å jobbe litt ja... Tror alle i hele verden hadde takket ja til å få en bil om man ble spurt.... men det er altså ikke tilfellet her. jeg Spurte min venn om akkurat dette, og det viser seg at han denne gangen bruker sine egne penger... Men den gammle E32'en som jeg låner litt for tiden, dden fikk han av faren sin, som kjøpte den helt Ny i 1987 for ca en million... men men... Slik jeg har forstått det skal også den nye S-klassen også prøves... er spent på hvordan den er, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Hehe, folk får ikke lov å vise seg frem i Norge... Hvis en fyr kjøper en dyr bil, får han et stempel som soss, eller idiot som bruker så mye penger på bil etc. Som Magnus sier, hvilken bilentusiast hadde ikke kjøpt en finfin bil dersom pengene lå litt løst i en familie...? En HELT annen ting er hvordan "rikmanns-sønnen" er av personlighet da. Ikke jobber en dritt og får alt opp i hendene typisk. Slike har jeg ingen respekt for... Men dersom han klarer seg økonomisk selv, er ordentlig av seg, men får en jævlig fin bursdagspresang...det har jeg ingenting imot... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Han har nok Jobbet en del selv, ja... Du skal gjøre mer enn "å jobbe en del selv" for å kunne cashe ut så mye penger uten problem. Er til dels veldig enig i det du sier, men helt ærlig, om det hadde vært mye penger i min familie og jeg hadde fått sjangsen til å kjøpe meg feks en E46 M3 uten større problemer, hadde jeg ikke takket nei til det av hensyn til hva andre måtte mene om det.Hadde man virkelig kjørt rundt i en 316 om man hadde hatt mulighet til noe helt annet? Man må jo kunne benytte seg av de mulighetene man har? Dette er forsåvidt greit men hvis du hadde hatt tilgangen til så store ressurser økonomisk så ville dette gjenspeilet seg i resten av livet ditt og. Hvis du kunne gått opp til forhandlerog kjøpt en E46 M3 uten så mye som og tenkt deg om, så vil jeg påstå at livet ditt hadde vært hakket overfladisk og de små målene i hverdagen ville bare ebbet bort i det store. Det viktige er å holde seg på jorda, og en som har tatt dette til en ny dimensjon er grunnleggeren av IKEA; Ingvar Kamprad. Han er god for et tosifret milliardbeløp men han kjører fortsatt sin Volvo 240GL stasjonsvogn og bruker sitt pensjonistrabattkort til daglig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Er du fra vestkanten eller østkanten av Oslo Håkon? Må si jeg tipper litt på vestkanten jeg For en fin bybil da. Bruker sikkert lite bensin og lett å finne parkering til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Lien: Jammen, hvilken glede har du da av pengene? Når man engang er i den situasjonen hvor man har mye penger, ville ikke jeg latt som om jeg ikke hadde det. For meg så er det iallefall det som er poenget i å prøve å skaffe seg mer penger, det å kunne bruke dem på ting som feks fin bil. For meg er det ikke noe poeng å ha mye penger bare for å ha mye penger. Men somsagt, skjønner hva du mener med oppførselen på endel av disse med mye av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fre Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Tror ikke jeg hadde lånt ut bil til en wannabetøffing i konfirmasjonsdress Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Lien:Jammen, hvilken glede har du da av pengene? Når man engang er i den situasjonen hvor man har mye penger, ville ikke jeg latt som om jeg ikke hadde det. For meg så er det iallefall det som er poenget i å prøve å skaffe seg mer penger, det å kunne bruke dem på ting som feks fin bil. For meg er det ikke noe poeng å ha mye penger bare for å ha mye penger. Men somsagt, skjønner hva du mener med oppførselen på endel av disse med mye av dette. Jeg mener selvfølgelig ikke at du skal spare på alt du har som han IKEA mannen, men jeg mener bare at har du mye penger ikke lag deg en sinnsyk forbrukslivsstil som du involverer barna dine i. Oslo vestkant er vell ganske kjent for dette og det siste nå er at diverse firma i Oslo ikke ansetter "vestkant sosser" bare på grunn av at foreldrene deres har ødelagt deres måte å oppfatte ting på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 hehe, morsomt å se hvor voldsomt dette engasjerer. Hyggelig det. kommer fra vestkanten ja ( den virkelige vestkanten, gammle Bydel Vinderen) Kjedelig å bli stigmatisert som dust pga bilen man kjører da.. det er synd... E65 er jo en kjempefin bil å kjøre i byen.. veldig komfortabel og beroligende... skir lett over alle de stygge hullene i bakken.. nesten ingen annen bil jeg heller ville kjørt.. kjempefint med rolig automat så man koser seg avsted. Parkering er da aldri noe problem.. man kan lukeparkere en stor bil også, og det finnes sikkert 500 parkeringshus man kan sette bilen i. Når man har en så fin bil som en 7-serie kan man jo nesten bare parkere den hvor man vil, i håp om at noen tror du er en veldig viktig person som har rett til det. hehe... som sagt morsomt å se hovrdan dette opptar folk.. for all del ikke stopp diskusjonen, den er jo høyst interessant.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 hehe, morsomt å se hvor voldsomt dette engasjerer. Hyggelig det. kommer fra vestkanten ja ( den virkelige vestkanten, gammle Bydel Vinderen) Kjedelig å bli stigmatisert som dust pga bilen man kjører da.. det er synd... E65 er jo en kjempefin bil å kjøre i byen.. veldig komfortabel og beroligende... skir lett over alle de stygge hullene i bakken.. nesten ingen annen bil jeg heller ville kjørt.. kjempefint med rolig automat så man koser seg avsted. Parkering er da aldri noe problem.. man kan lukeparkere en stor bil også, og det finnes sikkert 500 parkeringshus man kan sette bilen i. Når man har en så fin bil som en 7-serie kan man jo nesten bare parkere den hvor man vil, i håp om at noen tror du er en veldig viktig person som har rett til det. hehe... som sagt morsomt å se hovrdan dette opptar folk.. for all del ikke stopp diskusjonen, den er jo høyst interessant.. Regner med at det var en slik diskusjon du ville oppnå med bildene dine også. Med tanke på det nederste bildet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin=) Skrevet Mars 23, 2006 Share Skrevet Mars 23, 2006 Hei alle sammen Er noe her som sier meg at han Håkon er en liten pappa gutt!!! En ting jeg alltid har lurt på er hvordan han får lånt en bil der oppe på stenshagen sånn uten videre. For det første så er de fleste 7 seriene de har der oppe komisjonsbiler eller hva man skriver det, altså de brukte da! og jeg kjenner han som er sjef på bruktbilavdeligen på stenshagen veldig godt og jeg vet også at han sjekker deg ut på kreditt osv osv. Det andre er at forsikringen de har på disse bilene (prøveskiltene) er som regel for personer over 23 da det er billigere for bilforetningen og deres kunder som regel er over 23.. Jeg tror ikke en bilselger går så lett på den som om å si til han.. hey vi går å ser på den 745ia autozentrum har i stede, for han selgeren skjønner fort hvor seriøs en kunde er. Og fortell meg en annen ting? hvorfor skal man prøve kjøre en bil i dress a???? skjønner egentlig ikke pointe med dette her altså, men jeg selv er 20 år, og jeg kjøpte bilen min der på stenshagen for noen år siden og når jeg prøvekjørte den så sjekket han kreditten til både meg, mamma og pappa. Og dette var en bil som kostet meg 141000 kr.. Så enten så kjenner du noen der nede Håkon eller så har dere sagt noe annet. En bilselger går ikke på den at du skal se på en annen bil i stede bare fordi han skal være med å sitte på i bilen mens den blir prøvekjørt!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå