Gå til innhold

Nye bremser på Compacten

Share

Anbefalte innlegg

Har investert i edelt metal til Compacten. Utrolig god følelse å holde disse i handa :wink: Bør bli litt bedre brems nå håper jeg. Skjønner ikke hvorfor BMW holder på med disse 1 stempels kalipperne sine. Nå er det bare å spare penger til skiver og klosser... Skal kjøre med orginale E46 M3 skiver for å holde kostnaden "nede". Kalipperne er fra Porsche 996 Turbo.

996turbo3.jpg

996turbo1.jpg

996turbo2.jpg

996turbo4.jpg

996turbo5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg misunnelig og nyskjerrig på en gang her!

Hvem har lagd de adapterne? Og hva koster de? Har E36 M3 bremser nå, men porschebremser er fortsatt drømmen, siden jeg ser at jeg kan greie å få kalippere og E46 M3 skiver til en forsåvidt grei pengesum.

Må man ha noe mer ombygging enn bare de adapterne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, de AMG bremsene var helt værst! :wink:

Må ha rimelig store felger for å få på de der. Var et must for meg at jeg fortsatt får på 17". Jeg synes ikke det er noe særlig med noe større på Compacten, både mht utseende og kjøreegenskaper. Og dekkpris :whistle:

Adapterene er etter det jeg forstår laget her nede i Østfold. De som er seriøst interessert kan sikkert sende meg en PM så skal jeg se om jeg får lov til å videreformidle kontakt. Tror ikke det trengs noe mer en adapterne. Jeg er usikker på bremserør/slange, med det er jo kurant uasnett å få lagd/kjøpt. Skivene går vel rett på siden navet og boltsirkel er likt på E36 og E46. Om bremseskjoldet må modifiseres vet jeg ikke.

996turbo0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...