Gå til innhold

Senking av E34


RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

Den ser dønn original ut for meg.

Kanskje noe senking bak, men bak er de stort sett like med slitte originalfjærer (ofte knekte) og senking.

520'n min er rimelig lik foran og bak, med 60/40-senk:

S3011437.jpg

IMAG0045_002.jpg

Bak gikk den allikevel ikke ned i forhold til slik den var med originalfjærer. De var selvfølgelig litt knekt i bunn, pluss at de siger med årene.

535'n er også ganske jevn foran og bak, selv om den er senka 40mm rundt hele, men den har fjærer for 520i/525i (lettere motor enn 3.5-litern).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkinga di var jo perfekt :D

60/40 blir det på meg og da sikker! Bilen er faktisk senka fra før i følge forrige eier (det står gule koni dempere på værtfall). Forslag til rimelig men bra senkesett da? Må vel skifte både dempere og fjerer når man først skifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke de gule koniene er gåen så trenger du ikke nye dempere...

Men mr_bmw selger jo coiloverkits fra supersport.

Det var svinbillig til min bil hvertfall, 4400 kr :P

Okey, har hørt at demperne kan gå istykker pga ny vandringsbane skjønner du. Coiloverkits? Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å skape litt mer usikkerhet så kan jeg nevne at min 525 er senket 30/0 (aka NULL), og jeg synes det ser mest fornuftig ut. Det vil aldri bli helt perfekt, siden skjermen bak ikke er helt rund.

Kan nevne at jeg senker ikke bilen for at den skal vær en brøytebil, jeg vil beholde kjøreegenskaper og fremkommelighet samtidig som det visuelle er på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å skape litt mer usikkerhet så kan jeg nevne at min 525 er senket 30/0 (aka NULL), og jeg synes det ser mest fornuftig ut. Det vil aldri bli helt perfekt, siden skjermen bak ikke er helt rund.

Kan nevne at jeg senker ikke bilen for at den skal vær en brøytebil, jeg vil beholde kjøreegenskaper og fremkommelighet samtidig som det visuelle er på nett.

Ble ikke akkurat klokere nå nei, men er veldig enig med deg ang det siste du skrev :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte nettop Eibach fjærer på min 535 og er meget fornøyd med kjøreegenskaper og komfort. Disse senker 30-40 mm. og det synes jeg er perfekt. Har forresten et par AP fjærer i original eske. Dette er kun fjærer foran som senker 40-50 mm. Som nevnt er ofte disse bilene lave nok bak på grunn av at originalfjærene er slitne. Dette fungerte også bra på min bil, men jeg Kun brukt en måneds tid, senkingen med disse var visuelt meget bra men jeg er nok mer komfort orientert/ gammel så jeg byttet til Eibach. Skal ha 700.- for fjærene (tuv papirer følger med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60 er veldig lavt, så det er lite fjæringsvei igjen etterpå. Bryr du deg ikke om det er det bare å kjøre på. Bilen ligger bra på veien. Ellers er nok 40 et greit kompromiss. Du får bare finne frem målestokken og måle avstand fra hjulbue til dekk, så ser du jo hva du trenger.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har senka 40/40 på min. der er det bytta dempere også. men kunne tenkt meg litt lavere foran, det ser mye bedre ut. men da kommer du ikke fram over alt=) kjøp 40/40 og prøv det først. er du ikke fornøyt, så skaffer du deg noen andre foran. kappe litt på 40mm til du blir fornøyd, så kjøpe nye foran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...