Gå til innhold

E46 bruker SINNSYKT mye spylerveske. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg spyler forntruta så spyler bilen lyktene annen hvar gang lyktene også, og det er ikke lite spylerveske den bruker da! Er det noen måte å redusere spylinga på lyktene?

• Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er det jo kontakten til pumpa som gjelder hvis ikke det er egen sikring.

Er jo høy trykk spyling da så det bruker møe væske,har du prøvd å bare dra til deg spaken litt?

Pumpa til lysene går vel bare når du trykker på automatisk?

Skrevet

Når jeg trykker "litt" eller "fort" om du vil så spyler ikke bilen lyktene, men da går heller ikke viskerene på frontruta. Må være en måte å programmere bilen til å chille'n med spyleveska :)

Skrevet

Har samme problem på min E90, hvis jeg bruker å trykke til meg viskeren forsiktig, evt et lite trykk, kommer det spylerveske, men viskerne går ikke.

På min er også spylerdysene gjemt under panseret, fiffig... men som sagt, den spyler sinnsykt, når jeg spyler hardt (lykter) så kommer det ut masse, har over hele panseret omtrent...

:?

Skrevet

Helt sikker på at E46 ikke har en stor tank (sitter under hjulbuen) og en liten intensivtank som du ser i motorrommet? Den store ser du kun påfyllinga til, mens du ser hele den lille tanken. E39 har det sånn, men vet ikke om E46 har det.

Skrevet

den åpenbare løsningen blir vel å trykke kort-få væske på ruta og sette på viskere manuelt?

går det ikke å sette lyktespylerne ut av funksjon? på min er det ikke samme pumpe tydeligvis siden lyktespylerne ikke virker. skulle ønske det med så dårlig lys som jeg har. på E34 rommer tanken like mye som et badekar også så jeg har fyllt opp 2 ganger i vinter og har fortsatt 1/3 igjen.

hva er den intensivtanken til?

Skrevet

Ser ikke helt problemet jeg.. :?

4 liter koster under 20,- på RIMI. Om du handler på bensinstasjon koster det vel det dobbelte.

Så om du gjør det, kan jeg jo kanskje se problemet...

Skrevet

E46 har kun en tank, og den tanken rommer 5,4 liter. Å det går unna som f... 20kr blir fort mye når bilen bruker spylervæske som en jævla hageslange. For å si det sånn så er det aldri nok spylervæske i en e46 :?

Skrevet

Jeg har ikke lykte spyler på min E46, det er coupe da. Sikkert forskjellig fra sedan/touring og coupe/cab :?

Men jeg skjønner problemet ditt. Går med mye spyleveske nå på denne tiden av åre.

Skrevet

Vel Du kunne jo tatt å strupe eller koble bort tilførselen til lyktespylerne da. hadde noe det samme problemet på en 97- 520 jeg hadde. gjore det samme på den. Men selvfølgeli ble jo de svarte av dritt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...