Gå til innhold

Diff sperre


320it
 Share

Anbefalte innlegg

hvilken bil det er til hjelper på.

Om du skal ha brukt eller ny spiller også inn på prisen.

Vet ihvertfall at oppover bratte bakker med snø, må du benytte håndbrekk for at 25% lamellbremsediffen skal ha funksjon.

Er det kun pga kong vinter du skal ha bremsediff er nok viskosediff det beste for deg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, er åpen såvidt jeg vet.

er ekstrautstyr er det ikke?

jo du har nok rett. såvidt meg bekjent er kun m3 levert originalt med bremsediff til e36.

viskosediff er diffen som sitter på 325ix(som ikke finnes i e36) og 525ix. Den fungerer slik at jo mer du spinner på ett hjull jo mer bremser den. Veldig kjekt på snø mao.

lamelldiffen som sitter på alle m3 modeller -->e36 fungerer slik at jo mer kraft du får ned i bakken jo mer bremser den. derfor må du bruke håndbremsen når du spinner på snø.

Hvis du skal ha deg en diff med brems til din bil tror jeg nok du må belage deg på å betale veldig masse, disse blir ikke akkurat kastet etter deg.

jeg fant en stk på ebay.com : http://cgi.ebay.com/BMW-OEM-E36-M3-LSD- ... dZViewItem

alternativet blir quaife, men det er også dyrt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Quaife-a ... enameZWDVW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er orginalt med sperre på automat. koster ca 2-3 t for bakaksling med 25%sperre har kjøpt hos bergen bmw hugg. + gs. ble aldri stående på vinterføre med sperre jeg nei.

virker som mange TROR det har bremsediff. Jeg har e36 automat, den har ikke bremsediff.

Jeg holdt på å lure meg selv til å kjøpe en åpen diff som en på bergen bmw demontering påsto var brems på. Det var den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er orginalt med sperre på automat. koster ca 2-3 t for bakaksling med 25%sperre har kjøpt hos bergen bmw hugg. + gs. ble aldri stående på vinterføre med sperre jeg nei.

Diff brems er ikke standard på noen BMWer utenom M bilene og Z3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 e36

så jeg har vell neppe noe bruk for diff på sommerføre...

hva er viskosediff?

Diff brems er ikke bare laget slik at du skal komme bedre frem på glatta..

Med diff brems blir bilen mye bedre og kjøre fort med i svinger. Du kan feks kontrolere en sladd med diffbrems, det klarer du ikke med åpen diff.

Med diffbrems får du bedre akslerasjon siden det skal mere til før bilen spinner på tørr asvalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...