Saltkjelen Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 Jeg snakket tidligere med dekkmann idag. ang. nye felger til min 520. Jeg hadde sagt dimmensjonen, 20" og bredere bak enn foran. Jeg fikk beskjed om at dette ville jeg få problemer med, i.o.m at bakfelgen var større enn foran. Da ville dette rulle enda fortere enn foran og da tror Antispinnen at jeg spinner. Jeg syntes dette hørtes merkelig ut og ringte selvfølgelig BMW Norge. Joda. Dette stemte og eneste løsning for å få det vekk var å nappe ut sikringen. Jeg måtte være litt obs på hva jeg skulle velge av størrelser etc. Jeg lurer på dere som kjører med enorme hjul, hoegtor o.l. Hvordan går dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 skule jo tro att du ville ha lavere profil bak en fremme og da siden felgene er breiere og dekkene og. hørtes litt rart ut att den skulle være så lett påvirkelig synest jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 Bredden har vel ikkje noe å sei? Men, viss rulleomkretsen er forskjellig, så stemmer det nok.(eks 19 foran/20 bak). Har selv forkjellig bredde på bak/foran på min, uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Så lenge profilen er lavere bak slik at forholdet mellom rulleomkrets forran og bak blir lik går det helt greit. Hvilke dimensjon på dekk / felg skulle du ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TronniE46 Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Hmm, Jeg hadde tenkt på å velge en bredere løsning bak, men når du nevner dette t.a.s så bli jeg veldig skeptisk til den løsningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Hva!? Tidlig aprilspøk eller? BMW leverer jo biler med ulik bredde forran og bak originalt jo? Man må jo få rullediameteren så lik som mulig ved å gå opp/ned på profil, men 100% likt vil det jo aldri bli. Det her hørtes rart ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hustler Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 255/30 foran å 285/25 bak... ville blitt riktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 er det ikke litt drøyt med 20" på en 520 uansett? litt overkill.... TAS: hvorfor kjøper du ikke bare 19" alpina-felgene eller M5 felgene ? ser jo greit store ut de, da ... ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 1, 2006 Forfatter Share Skrevet April 1, 2006 Nei, dette er ingen aprilsnarr. Jeg har selv blitt litt skeptisk og vil høre nøye med forhandlere nå, da jeg skal kjøpe dekk og felger. Planen var 20" med 285/295 Bak og 20" 245 foran. Spacere liker jeg heller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 vil bli tunkt for 520´n og dra runt dette. vil miste noe effekt da vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Jeg skal ha bilen inn på Autozentrum på mandag. Kan høre hva dem sier der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Det er jo som regel bare å kjøre med lavere profil bak hvis du skal ha bredere dekk enn framme.. Sjekk på slike dekkdimm kalkulatorer slik at du får så å si samme rulleomkrets. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 1, 2006 Forfatter Share Skrevet April 1, 2006 er det ikke litt drøyt med 20" på en 520 uansett? litt overkill.... TAS: hvorfor kjøper du ikke bare 19" alpina-felgene eller M5 felgene ? ser jo greit store ut de, da ... ? 19" Alpina koster ihht. BMW 45 000,-. 38 000 på et såkalt tilbud de kjørte for litt siden. Vesttuning selger samme sett for 35 000,-. 19" M5 koster ca 16 000,- avhengig av hvor man går å kjøper. Jeg skjønner ikke helt hva som skal være forskjell fra en 520i og en 540i. Det ser jo helt likt ut med 20" på begge disse bilene. Se på hoegtors galleri s.10 i galleriet. 20" M5 skulle jeg få for 19 000,-! Nå er jeg på utkikk etter 19" og RH AK Phönix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Orginale M5 felger til 16000.... det var billig... løp og kjøp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet April 1, 2006 Forfatter Share Skrevet April 1, 2006 NB! Replica hjul. Er jo så godt som like ///Magnus: Ja, det hadde vært flott! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå