Gå til innhold

Bedre med EBC?


Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vel merkbar forskjell ja..eg syntes vertfall det. men ebc har vel et ganske lurvete rykte. men monterer du slissa skiver og kjører med orginale klosser blir disse "spist" opp ganske mye fortere en vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier jeg ikke at du IKKE må kjøre med de gammle klossene for det er det jo mange som gjør så det er jo ikke farlig..

De gammle klossene kan jo være så slitt at det bare er halvparten av de som er imot den nye skiven..

Jeg ville kjøpt klossene nye samtidig. Bytte alt når du først har det av..

Nei, det er ikke vanskelig og bytte klossene og skivene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel merkbar forskjell ja..eg syntes vertfall det.

På hvilken måte merket du forskjellen? Jeg har klart å låse hjulene på mine biler helt greit med originale klosser og skiver.

Jeg fått fading med originale klosser men bremseeffekten før fading har jeg aldri hatt problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjørt EBC turbo groove skiver i kombinasjon med både green- og redstuff klosser. Etter mine erfaringer holder hverken skiver eller klosser mål. Bremseeffekten syntes å være dårligere enn originalt oppsett. Jeg mistet bremsene på bilen, selv om jeg også kjørte med EBC racing bremseveske. Så mitt råd er; ikke kjøp EBC skiver eller klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning etter å ha lest mye om EBC på diverse forum; Klossene er gode men skivene er bås. Er alltid noen som liker skivene også men flesteparten har negativ erfaring med de. Jeg kjører EBC Greenstuff klosser og slissa Brembo Max skiver og er godt fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv kjørt EBC turbo groove skiver i kombinasjon med både green- og redstuff klosser. Etter mine erfaringer holder hverken skiver eller klosser mål. Bremseeffekten syntes å være dårligere enn originalt oppsett. Jeg mistet bremsene på bilen, selv om jeg også kjørte med EBC racing bremseveske. Så mitt råd er; ikke kjøp EBC skiver eller klosser.

Rart.. Jeg kjørte ca 70 runder på Rudskogen en helg når jeg hadde E36 325I. Jeg hadde TurboGroove skiver og Greenstuff forann og bak.. Jeg mistet aldri bremesene. Hadde med meg instuktør i 10 runder og han synes jeg hadde veldig gode bremser... Jeg hadde også EBC sin bremseveske..

Jeg hadde kjøpt samme bremser igjen hadde jeg hatt den bilen enda. Hadde de bremsene på bilen i 2 år før jeg solgte den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet bremsene på bilen, selv om jeg også kjørte med EBC racing bremseveske. Så mitt råd er; ikke kjøp EBC skiver eller klosser.

Svigermor mistet bremsene på en toyota Yaris når hun kjørte ned bakkene til Dalen, det betyr ikke at bremsene er dårlige, men at brukeren er under pari. Jeg sier ikke at du er det, men har du hatt positive erfaringer med ett annet produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...