Gå til innhold

Bedre med EBC?


Svensson
 Share

Anbefalte innlegg

Det må også tilføyes at EBC ikke er verdens beste bremser og det er fult mulig og ødelegge de hvis man bare går inn for det. Er enig med det Øyvind Berg skriver.

EBC virker utrolig bra til gatebruk, men skal man drive med F1 kjøring så holder de nok ikke i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjører ikke akkurat som et svin når jeg er ute på veien, så hvis de er bedre en de orginale skivene så blir det ebc, men så kommer det store spørsmålet... har jeg penger nok??? hos gs, er jo prisen pr. skive og ikke par :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører ikke akkurat som et svin når jeg er ute på veien, så hvis de er bedre en de orginale skivene så blir det ebc, men så kommer det store spørsmålet... har jeg penger nok??? hos gs, er jo prisen pr. skive og ikke par :s

Hvis du bare skal bruke skivene på veien så har jeg ingen forståelse for hvorfor du skal ha noe annet en skiver med originale spec.

Som sagt, jeg har ikke klart å fade bremsene på mine biler med EBC klosser (jeg har dog aldri aktivt gått inn for å prøve dette, men jeg har kjørt på bane osv), konsekvent har dekkene blitt glatte før bremsene.

Med en E46 316 har jeg ingen tro på at du vil få noen fordeler i det hele tatt med "gromme" skiver, men hvis målet er at det skal se tøft ut så er saken en helt annen og jeg er sansynligvis ikke den rette til å utale meg om hva du bør kjøpe.

Ved gatebruk er EBC helt greit synes jeg, de støver VESENTLIG mindre enn originale klosser og støvet er mye lettere å vaske av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedårsaken til at jeg vurdere det er at det ser myyye bedre ut,men skivene på bilen har begynt å bli vesentlig slitt. Så nye skiver må uansett på bilen om en stund, og siden jeg skal ha nye er det greit å høre etter om de jeg vurdere er noe å samle på :) Og jeg er overbevist etter mange gode svar.. takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon som deg. Alle skivene var utslitt og måtte byttes. Jeg kjøpte EBC bremser og klosser og er veldig fornøyd med det.

Ser litt tøffere ut og bremsestøvet er mye enklere å vaske av felgene.

Når det gjelder bremseeffekt så har jeg bare brukt bilen til "vanlig" bruk og den har stoppet hver gang jeg har bedt den om det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden de er så mange som har svart, kan jo eg og si min mening.. har selv slissa skiver med ebc greenstuff. mulig greenstuff støver mindre! men kombinert med slissa skiver som hele tiden "skraper" frem et nytt friska lag av klossen så blir det allikevel en del støv synes da eg men:) men støvet er merkbart enklere å vaske av felgene!

ebc er jo ganske rimelig! men som sagt det har et lurvete rykte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøre nå med Black Diamond skiver som er slissa og borra sammen med Ferrodo 3000 klosser... De støver noe helt sinnsykt i forhold til EBC..

Enkelte som kjøper EBC tror det er verdens beste bremser og har dermed kjempe høye forventinger til de, derfor har EBC fått et dårlig rykte desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kombinasjon med turbogroove skiver, slites greenstuff klossene mye fortere en redstuff klossene, dette henger sammen med at greenstuff er laget av kevlar (noe som også forklarer lite støv), og at redstuff er kjeramiske. Jeg opplevde to ganger på greenstuff klossene at bremsebelegget løsnet fra klossene. Bilen ble aldri kjørt på bane. EBC anbefalte meg å skifte til redstuff, hvilket jeg gjorde, og problemet forsvant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black Diamond er vist noe av det bedre som finnes. Jeg gleder meg til og teste mine på bane. Langs veien bremser de vertfall veldig bra..

Ferodo DS3000 klosser er den samme klossen som Petter Solberg bruker på rally bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...