Gå til innhold

Hva kreves for å bytte motor fra 320 til 325?


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

joda det er for det meste et seriøst forum utenom enkelte persjoner ser det ut til.

jeg vil tro at du må bytte motor ledningsnett og ecu men jeg kan ikke svare 100% sikkert på dette. sikkert noen andre som vet mere om motor bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde min 320 E-36 om til 328.

Ledningsnettet kan benyttes fra 320 motoren, men ny ECU må monteres. Hvis bilen bygges om til 325, kan samme girkasse benyttes. Hvis 328 motoren er interessant, må ny girkasse skaffes (S5d320Z).Ny mellomaksling, differensial (fra 320 utveksling 1:3,45 til 325 utveksling 1:3,14, evnt 328 1:2,93) og nye drivakslinger. Og selvfølgelig et nytt eksosanlegg. Radiatoren er også den samme på disse modellene. Ellers er både bremser, fjører/dempere, oppheng likt på 320, 325 og 328. E-36 ble levert med to typer stab. stag. De tykke M-tech stagene er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kun motor, ecu, diff og eksos som må byttes fra E36 320i til 325i, betyr det da at det er en overkommelig oppgave å få det godkjent?

Har lurt på dette mange ganger.

Noen som har fått godkjent ombygging fra 320 til 325 her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde min 320 E-36 om til 328.

Ledningsnettet kan benyttes fra 320 motoren, men ny ECU må monteres. Hvis bilen bygges om til 325, kan samme girkasse benyttes. Hvis 328 motoren er interessant, må ny girkasse skaffes (S5d320Z).

Ledningsnettet kan nok brukes fra en M50TÜ, men ikke fra en standard ikkevanos-M50 på en M52 b28 - samt vice versa på en M50 b25. Trådstarter var jo veldig sparsom med info om både hviken årsmodell bil han har, samt hvilken årsmodell motor som skal i. Selvsagt må ECU byttes, men den bør jo følge med motor. Girkassen passer overens på både b20, b25 og b28, så det er ingen problem - hvis dette skal gjøres enklest mulig.

Husk også at hvis det er et must med 328 kasse, så er det flere å velge mellom enn den du nevner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsnettet kan nok brukes fra en M50TÜ, men ikke fra en standard ikkevanos-M50 på en M52 b28 - samt vice versa på en M50 b25. Trådstarter var jo veldig sparsom med info om både hviken årsmodell bil han har, samt hvilken årsmodell motor som skal i. Selvsagt må ECU byttes, men den bør jo følge med motor. Girkassen passer overens på både b20, b25 og b28, så det er ingen problem - hvis dette skal gjøres enklest mulig.

Husk også at hvis det er et must med 328 kasse, så er det flere å velge mellom enn den du nevner der

Jeg har en 92 mod 320I

Har flere motorer som jeg kan få kjøpe... Den ene er blant annet en 96 mod motor, men eier sier at den ble laget for en garantisak på en 92 mod.

Altså motoren var ny i 96, men erstattet og var helt lik en 92 mod...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den over ble litt feil...

Skulle sitere det som "Pedi" sa!

Det har jeg fikset allerede :wink:

men ang motor: Det er viktig å vite hva du søker, så skal vi nok kunne supplere med litt info.

jeg ser at tendensen her inne ofte er å komme med litt for mange spørsmål (som ikke er reelle...) og da dabber innteressen for å svare litt av...

bare et tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den over ble litt feil...

Skulle sitere det som "Pedi" sa!

Det har jeg fikset allerede :wink:

men ang motor: Det er viktig å vite hva du søker, så skal vi nok kunne supplere med litt info.

jeg ser at tendensen her inne ofte er å komme med litt for mange spørsmål (som ikke er reelle...) og da dabber innteressen for å svare litt av...

bare et tips...

Ok skal prøve å bedre meg...

Jeg har jo som sagt ikke verdens beste kunnskap her, tror du det er noen problem å få den motoren i min bil ettersom han ikke har ledningsnett ECU eller noe tilbehør til denne motoren?

Blir det veldig kostbart?

Har lyst på mer guffe i bilen, men ikke hvis det koster altfor mye penger.

Da kan jeg like godt selge og kjøpe ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...