Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Er det mye feil på de tidligste E39 fra 1996? Bruker jo ofte å være en del småplukk på de første modellene i en serie.. Driver å tenker på å kjøpe en 1996 modell E39 520i. Denne jeg på har litt rust i ene hjørnet på panseret og litt bakerst på luka, selgeren sier dette er ufarlig, men er det egentlig det? Er det stor sansynelighet for at det også er mye "usynlig" rust andre steder og under bilen? Hvordan var egentlig denne modellen i forhold til rust?

Den aktuelle bilen er "gubbekjørt" av samme eier siste sju åra, det ligger vel ann til at bilen bør være bra holdt og pent behandlet.

Hadde vært fint med litt råd og tips :?::?:

Mvh Magnus

Skrevet

Rust i bakluka kan fort bli et litt mer en "ufarlig" problem siden dette er et velkjent problem på E39..

Skrevet
Rust i bakluka kan fort bli et litt mer en "ufarlig" problem siden dette er et velkjent problem på E39..

Sedanen er vel ikke like utsatt for dette som touringen? Siden det er en 96 mod antar jeg at det er sedan siden touringen kom i 97..?

Skrevet

Sedanen er vel ikke like utsatt for dette som touringen? Siden det er en 96 mod antar jeg at det er sedan siden touringen kom i 97..?

Min feil svarte for fort, tror ikke sedanen er like hardt rammet, men vet det ikke sikkert. Kanskje andre som kan svare?

Skrevet

Den linken til sia dr E39 var, detta var jo enda svenske priser, du kan enda plusse på 1 til 2tusenlapper bak på de fleste prisene, BMW er dyrt :roll:

Skrevet
Heisann!

Er det mye feil på de tidligste E39 fra 1996? Bruker jo ofte å være en del småplukk på de første modellene i en serie.. Driver å tenker på å kjøpe en 1996 modell E39 520i. Denne jeg på har litt rust i ene hjørnet på panseret og litt bakerst på luka, selgeren sier dette er ufarlig, men er det egentlig det? Er det stor sansynelighet for at det også er mye "usynlig" rust andre steder og under bilen? Hvordan var egentlig denne modellen i forhold til rust?

Den aktuelle bilen er "gubbekjørt" av samme eier siste sju åra, det ligger vel ann til at bilen bør være bra holdt og pent behandlet.

Hadde vært fint med litt råd og tips :?::?:

Mvh Magnus

Det er velkjent at de aller fleste nye modeller har barnesykdommer, og siden det er nærliggende å tro at 1996 modellen av E39 har dette...

Hva med å kjøpe 97/98 model, pris forskjellen er ikke så stor!

:roll:

E39 er en solid bil, men mange kvaliteter, og som du vil få masse glede av, for en rimelig penge egentlig!

Altså veldig mye bil for pengene!

:wink:

Et tips, ikke kjøp 520ia, den er treg... hatt den selv.

Skrevet

Blir altfor tung bil "med kun 2liters motor" men vis du er ute etter comfort,kjøreglede og meget gode kjøregenskaper, bør du velge en 520 eller litt større motor. Men du bør nok ta en 97-98---> slipper du alle barnesykdomman.

Har sjøl eid en Bmw E36 91mod, mye barnesykdommer :?

Skrevet

Glemte å spørre

Bra side autopower.se der man kan lese fakta om forskjellige biler, men vet dere noen plass man kan få fakta/svakheter ved e E46 :?: har planer om å kjøpe en slik i nærmeste framtid :D

Skrevet
har 3 komiser som har E36 å di er allle plaget med rust i bakluka.. tror d er mer enn et problem på E39 :?
Skrevet

men uansett får man sinnsykt mye bil og kjøreglede for en billi penge.. vet ikke om noen andre bil merker som kan komme med noe lignende til den prisen :D å den har jo VERDENS fineste motor lyd :bmw:

Skrevet

Det jeg har funnet ut med min egen bil 523iA 1997:

Rust i tanklokket, litt rust i den tverrgående "bjeken"/metallet under bagasjeinnkastet.

Airbaglampa lyste, regnsensoren virket ikke, restvarmesystemet virket ikke.

Sjekk også etter oljesvetting rundt servopumpebeholderen og vanos slangen(?)

Ellers er vanlige feil: Vannpumpe ryker og pixler i displayet på instrumentpanelet forsvinner...

Skrevet

Selv om bilen er en 96 mod og det er sant at en del førsteårgangsbiler har noen barnesykdommer, så burde man regne med at disse er utbedret nå. E39 ble vel produsert fra 4/95 så en 96 modell er ikke av de aller første! hadde selv en 11/96 520 som jeg kjørte over 50000km med på 4 år uten noen spesielle problem bortsett fra airbaglampen, den er en klassiker :)

Men som sagt før her, E39 er utrolig mye bil for pengene! Du kan jo sammenligne med så og si hva du vil fra 96 og se hva annet du får.... :D

• 4 weeks later...
Skrevet

Hei!

Jeg har personlig en E39 520IA sedan (97). Dette er ingen racerbil, men en behaglig bil med ok motorkraft. Dersom man kjøper en 96 modell i 2006 så bør de fleste "barnesykdommer" være ryddet av veien.

I stedet for å konsentrere deg om "synlig" rust så foreslår jeg at du legger deg ned på alle fire for å ta en titt på kanaler og innsiden/undesiden av dørene. Personlig har måtte byttet ut den ene dørstokken/kanalen på min bil grunnet en gammel skade. Bilene er rimelig lave og tar fort nedi. Dermed er det stor sannsynlighet for litt rust som ofte med tiden blir alvolig rust. Om mulig sjekk under dekselet som er under bilen. Her kan det sjule seg mye snaks.

Ellers så vil jeg si at dette er et utmerket og etterhvert rimelig valg av en bil. Konge kjørekomfor og stortsett bra kvalitet. Slitedeler må man bytte på alle biler.

Kjøper du en E39 520i så tviler jeg på at du vil angre særlig på det om du ikke er ute etter mye fart og spenning, da bør du heller vurdere en 528i.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...