Gå til innhold

Trenger hjelp ang dekkdimmensjoner


RenZor
 Share

Anbefalte innlegg

På sommerfelgene har jeg 225/50/16. Disse er nå omtrent utslitt og jeg fikk et tilbud på så å si nye dekk av en kollega. 4 dekk for 1 høvding. Dimmensjon 205/55/16.

Går dette bra? (har ikke dette med dekkdimm helt klart enda). Bredda på felgen er forresten 7,5 tomm.

Tenkte værtfall å ha denne dimmensjon foran og bredere bak.

Da lurer jeg igjen på, hvordan blir det med f.eks 205 foran og 225/235 bak?

Takker og bukker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sommerfelgene har jeg 225/50/16. Disse er nå omtrent utslitt og jeg fikk et tilbud på så å si nye dekk av en kollega. 4 dekk for 1 høvding. Dimmensjon 205/55/16.

Går dette bra? (har ikke dette med dekkdimm helt klart enda). Bredda på felgen er forresten 7,5 tomm.

Tenkte værtfall å ha denne dimmensjon foran og bredere bak.

Da lurer jeg igjen på, hvordan blir det med f.eks 205 foran og 225/235 bak?

Takker og bukker for alle svar! :)

Du kan ha 205 foran og 225/235 bak så lenge du har samme rulle diam foran og bak, mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elementz:

så vidt jeg har skjønt, så skal det gå greit, sånn bilmessig, men ikke vegtrafikkstasjonsmessig. De vil isåfall at det skal være den nøyaktige M3-dimensjonen som skal brukes (dvs, bl.a. 17"). Er dette flere her har erfaring med. Men men.... også forskjell i praksis fra sted til sted. Hør først med din lokale vegtrafikkstasjon først. Husk å henvis til M3 sin variable dekkdim. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...