Gå til innhold

Hva mener vi om ALPINA ?

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

og så kan man si at man eier en Alpina. det er jo moro. Alle som liker BMW lytter ekstra godt da..

Jeg har et bestemt inntrykk av at man grovt vurdert kan dele folk opp i tre grupper: 50% har aldri hørt om Alpina, 25% mener at Alpina ikke er rått nok (ref.: f.eks det faktum at Alpina kun leverte maksimalt 17" felger til deres E36 modeller) og 25% mener at Alpina er noe av det fineste du kan kjøpe på fire hjul. Jeg tilhører den siste gruppen... :wink:

jeg er Enig med E9 her. Alpina er enda mer spesielt en M-bilene i mange tilfeller, og det er moro å se en Orginal Alpina på veien.

En Alpina kombinerer det fine utseende til BMW med eksklusivitet og en følelse av å være litt spesiell. (pluss at de har vanvittig vakker styling)

eneste jeg ikke liker med Alpina er den stygge skriften de har bak. Den kunne vært litt mindre prangende og harry.. men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes Alpina er rått,men Synes samtidig at de ofte kunne gjort litt mere ut av utseende. Men det har vel noe med at de kombinerer litt av alle egenskapene en bil med masse kjøreglede og komfort skal ha. De rendyrker ikke de sportslige egenskapene slik andre gjør,men blander litt av alt og på det område er det vel ingen som slår de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si den Alpina 7-serien (Estoril blue B12) som var i Total BMW en tid tilbake (desember?) er den deiligste 7-serien jeg har sett.

Vet ikkle om jeg er så begeistret for de på de mindre, mer sporty modellene, men ville uten tvil eid en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med "Håkon" i hans inndeling og vurdering av Alpina.

Alpina for meg ligger øverst på listen. Bare de originale alpina-felgene på en E36 eller E46 gir bilen et helt nydelig klassisk look. Alpina er ikke rått, det er diskre. En ser at det er noe spesielt med en slik bil, men samtidig vil slett ikke alle som ikke kjenner merket snu seg etter denne.

Deres blanding av komfort og sportslighet appelerer til meg. Alpina leverer også Switch-Tronic med gearvelgere på rattet.

En Hartge eller AC Schnitzer er ikke å forakte det heller, men disse er mer som M-biler. De er sportslige og appelerer mer mot en mer aktiv kjøretil (akkurat som om ikke BMW generelt gjør det ? :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina er som mange er inne på, en kombinasjon av det eksklusive og sportslige. I løpet av 90-årene ble det sportslige gjemt litt bort til fordel for de eksklusive detaljene, men nå nylig har Alpina igjen bevist at de ikke har glemt å lage kruttpakker under panseret.

Alpina vil for mange i dag kanskje bare være nok et tuningfirma som trimmer BMW'er. Vi har jo Hartge, vi har AC Schnitzer, og selvfølgelig BMW's egen Motorsport-avdeling. Grunnlaget for BMW M har sterke aner fra nettopp Alpina, som var det firmaet som bygde opp BMW's første CSL, BMW 3.0 CSL. Og det er historien man bør gripe tak i skal man skjønne mer av Alpina enn bare navnet og imaget. Hvilken posisjon BMW har hatt i motorsportverden uten Alpina, er det vanskelig å spå, men at det var nettopp Alpina som plasserte BMW på det kartet - og øverst på pallen, i de tidlige 70-årene er historisk beviselig.

Les "Early History" og "Early Alpina Cars" her under: http://www.m5board.com/alpina/default.htm og les hvorfor Burkhard Bovensiepen ikke satset på Fiat. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina B10 biturbo... Det er drømmebilen!

Tok du de orda ut av munnen min her, Hylland? :wink:

Kunne ikke vært mer enig i en uttalelse.....

Enig med dere i dette ja, gikk mange tanker gjennom hode mitt om hvordan jeg kunne fått finansiert kjøp av B10'n til Trotto da han skulle selge :D .

Når det gjelder andre Alpina'er, og siden jeg har kjærring og unger, så hadde jo ikke E39 D10 vært å forrakte 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...