Gå til innhold

Forskjellen på vanlige elementer og bilstereo-elementer ?


Anbefalte innlegg

ja tenkte litt på at motstanden kunne være en del anderledes.. jeg bygde noen høyttalere selv for et års tid siden, med 4 ohm tror jeg, og delefilter osv.. dersom jeg bruker delefilteret som allerede sitter i høyttalerne, trenger jeg bare en grei forsterker og spiller da ?

Edit: Mulig det var 6ohm på de jeg bygde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja tenkte litt på at motstanden kunne være en del anderledes.. jeg bygde noen høyttalere selv for et års tid siden, med 4 ohm tror jeg, og delefilter osv.. dersom jeg bruker delefilteret som allerede sitter i høyttalerne, trenger jeg bare en grei forsterker og spiller da ?

Edit: Mulig det var 6ohm på de jeg bygde..

leste du det eg skreiv? :idea:

ang ohm så spiller ikkje det stor rolle. og forresten så er dei fleste hus høytaler 4 6 eller 8 ohm dette takler bilforsterkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukes vanligvis 4 ohms høyttalere i bilstereo siden spenningen i forsterkeren er begrenset i forhold til hjemmestero. Lavere motsatand gir større strøm gjennom elementet, som gir høyere effekt (P = U * I).

Men enkelte hjemmestereohøyttalere er også på 4 til 6 ohm, men disse kan være tunge å dra for en strømsvak forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere om på hjemme elementer siden det blir mindre forvregning når forsterkeren er i høyere ohm. På inne sub hender det at det er lengre slaglengde enn det vanligvis er i bil. Siden den jobber i ett større rom enn en cupè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...