Gå til innhold

Har motoren skjært seg?


Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

Har tatt ut pluggen og det rant berre olje av finaste kvalitet... Men bilen har gått litt og litt dårligere, men ikkje noko mykje liksom... Men den går ikkje som ein skikkelig 2.3 16v. Virker som om det er for mykje motstand ein plass... Mister liksom litt drag når den kjeme øve 4000rpm, men kjeme igjen for fullt på 5000rpm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne bilen har enkelt kjede, mens 2.5-16 og nyere m102 motorer hadde dobbelt kjede.

Etter nermere ettertanke tror jeg ikke blokka fra 2.5 passer toppen til broren din iom den har enkelt kjede.

Så da har du valget mellom å bytte til 2.5-16 motor eller fikse opp 2.3'en. først må du jo finne ut om den har skjert seg. Men det lukter desverre havari av dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. 3.2 literen. Når eg var ute til han og såg på motoren, såg den bra ut sånn som eg såg den. Men som sagt, det er ikkje verre enn å ta med deg bilen på hengar og kjøyre ut til han og få bytta motor. Fyren har peiling på motor og div, men som han kompisen din sa, han er ein liten luring etter det eg har høyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ser ut til at det blir 3.2 liter motor no då..... 285hk på bakhjula... HÅHÅHÅHÅHÅ... Alle vennene mine påstår at eg kjeme til å dø i bilulykka, men slapp av, dei tar feil... eg har nemlig begynt på mc lappen!!! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten så ville jeg ikke ha dumpet clutchen i 80 km/t hvis jeg ikke fikk motoren rundt med å sette en latmannsarm på remhjulet fra veiven. kan skje ting med overføring gir/motor da. det beste er å få av toppen og tatt en titt, og se om motoren går rundt uten toppen på plass. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...