frodekrs Skrevet April 9, 2006 Skrevet April 9, 2006 Min bil me oppfører seg "laus" i bakenden. har gått ca 200 000 så regner med det er foringene... men jeg er ganske blåst når det gjelder navna på dissa foringene. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/5328.jpg http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/5327.jpg Desse traforing fremre og bakre.(bilde over) er det B, C, F og H på dette bilde?: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/1584.gif Har noen ei tegning der det viser godt hva som er svingarms foringa? Ser på Schmiedmann at der er 2 forsjellige sett dei kaller for: Powerflex racing baksvingarm-foringer. Hva er forsjellen på dei?
Bimmerlars Skrevet April 9, 2006 Skrevet April 9, 2006 min oppfører seg HELT likens. Traversforinger = dyrt og vanskelig å bytte? Traversforinger får du ikke skifta selv på E30, selv med hydraulisk presse. Må ha spesialverktøy. Har skifta alle foringer selv med hydraulisk presse, men traversforingene lot jeg et bme verksted ta for meg (gratis )
eriklepe Skrevet April 10, 2006 Skrevet April 10, 2006 min oppfører seg HELT likens. Traversforinger = dyrt og vanskelig å bytte? Traversforinger får du ikke skifta selv på E30, selv med hydraulisk presse. Må ha spesialverktøy. Har skifta alle foringer selv med hydraulisk presse, men traversforingene lot jeg et bme verksted ta for meg (gratis ) Det stemmer, hvis traversen står på bilen. Har du traversen av, kan du lett bruke presse.
frodekrs Skrevet April 10, 2006 Skrevet April 10, 2006 trenger litt hjelp med desse foringene..... Min bil me oppfører seg "laus" i bakenden. har gått ca 200 000 så regner med det er foringene... men jeg er ganske blåst når det gjelder navna på dissa foringene. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/5328.jpg http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/5327.jpg Desse traforing fremre og bakre.(bilde over) er det B, C, F og H på dette bilde?: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/1584.gif Har noen ei tegning der det viser godt hva som er svingarms foringa? Ser på Schmiedmann at der er 2 forsjellige sett dei kaller for: Powerflex racing baksvingarm-foringer. Hva er forsjellen på dei?
TBG.E30 Skrevet April 10, 2006 Skrevet April 10, 2006 Må man ta ny 4hjulskontroll etter bytte av traversforing da? Skal ikke være nødvendig det nei.
B.E.E. Skrevet April 10, 2006 Skrevet April 10, 2006 Jeg vil anbefale å skifte til powerflex foringer. Bilen blir stivere og reagerer kjappere. I tillegg slipper du å tenke på å skifte disse foringene for all ettertid. Disse foringene krever heller ikke verktøy for å monteres, og de gamle foringene kan skjæres og presses ut. 4-hjuls kontroll må tas etter foringsbytte. hva koster det med powerflex rundt om? blir bilen veldig mye stivere? har en touring med sportsunderstell, som jeg ikke vil ødelegge all komfort på. men litt stivere går greit. Bilen blir ikke mye stivere, men føles mye fastere og reagerer kjappere. Prisen på foringene husker jeg ikke eksakt, men de var et par hundrelapper dyrere (pr. foring) enn de originale. Når det gjelder 4-hjuls kontroll etter skifting av foringene, er dette noe som MÅ GJØRES! Når en skifter disse foringene, tar en jo ned bakre bærearm, og det er nettopp skruene som holder denne armen på plass som justeres ved hjulkontroll. Altså, et par mm til den ene eller andre siden vil være nok til å få dramatiske utslag på bla. dekkslitasje.
BMW*ALPINA Skrevet April 11, 2006 Skrevet April 11, 2006 Som du sikkert selv vet så er det nok av verksteder som gjør halvslunkent arbeid. Jeg tror ikke det er noen som går over absolutt alle foringene når de tar 4-hjulskontroll. Det kan i tillegg være vanskelig å oppdage om de selv ikke kjører bilen på verkstedet. Ellers skal du vite at bilen får bittelitt mere støy i kupeén og blir noe stivere med Powerflex-foringer. Det er absolutt å anbefale og er en fin oppgradering. Når det gjelder priser så kan du ta en titt på websiden til GS Bildeler så finner du prisene på de forskjellige foringene. Jeg anbefaler å levere inn bilen for å få gjort arbeidet på verksted. På den måten slipper du en masse svetting og banning.
elementz Skrevet April 11, 2006 Forfatter Skrevet April 11, 2006 har byttet om til sommerdekk nå.. å slengingen er helt borte..bilen er en drøm å kjøre..
TBG.E30 Skrevet April 11, 2006 Skrevet April 11, 2006 Når det gjelder 4-hjuls kontroll etter skifting av foringene, er dette noe som MÅ GJØRES! Når en skifter disse foringene, tar en jo ned bakre bærearm, og det er nettopp skruene som holder denne armen på plass som justeres ved hjulkontroll. Altså, et par mm til den ene eller andre siden vil være nok til å få dramatiske utslag på bla. dekkslitasje. Jeg forstår hva du mener, men for det første er det begrenset med biler som har noe justeringsmuligheter bak. For det andre er det begrensing av bilens "skreving" etter at det er montert senkesett som kan justeres på de modeller hvor det er mulig. "Spissingen" er reservert hjulstillingen bilen bruker for å svinge (,nesten alltid forstillingen). Derfor er det veldig begrenset hva som kan justeres på en bakstilling og det vil derfor begrense behovet for "finjustering" ved en ny 4-hjuls kontroll.
-fek- Skrevet April 11, 2006 Skrevet April 11, 2006 Veit ikkje kva dere har komme fram til i denne tråden (har ikkje gidda å lest) hehe Men føler du liksom at bilen kjem med rompa i svingene? ubehageleg? Hadde det samme problemet sjølv, då var det eit av hjullagra bak som hadde tatt kvelden.. bilen blei veldig "siderumpa" i svingane
elementz Skrevet April 11, 2006 Forfatter Skrevet April 11, 2006 skrev nettopp at problemet er borte.. byttet om til sommerdekk å bilen er helt sjef å kjøre igjen..så var trolig bare dekkene som gjor det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå