Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hørt om nankang dekk? Eventuellt noen som har noen meninger eller erfaringer med den typen dekk?

Tydelig vis er de billige, men holder de mål?

Personlig har jeg aldri hørt om merket, og stiller meg derfor litt tvilende. Toyo og Falken dekke er også ganske rimelige dekk, disse har jeg jo hørt om og tenker raskt at de må være bedre, men er det egentlig slik?

mvhn Magnus

Skrevet

Erfaringen min her på forumet med av andres folks erfaring med Nankang, er at noen mener det er bra dekk (vet ikke om disse har prøvd dyrere dekk), og noen mener at dekkene omtrent er livsfarlige (på våt vei f.eks.).

En ting som er med dekkene, er at de er meget myke, og derfor slites fort.

Skrevet
Erfaringen min her på forumet med av andres folks erfaring med Nankang, er at noen mener det er bra dekk (vet ikke om disse har prøvd dyrere dekk), og noen mener at dekkene omtrent er livsfarlige (på våt vei f.eks.).

En ting som er med dekkene, er at de er meget myke, og derfor slites fort.

regner med du ikke har prøvd slike dekk! er ganske harde og slitesterke!

våtgrepet er ikke som på feks kontinental dekk men har du kjørt bil et par ganger så er ikke dette noe problem! men nå er det jo mulig at det finnes flere typer nankang dekk da men dette er da mine erfaringer!

Skrevet

Enig og uenig i påstandene her.

Har kjørt eagle f1 i to sesonger, men da bruker jeg to sett dekk per sommer, og sommeren her oppe er kort.Og da er jeg på havet halvparten av tida. Bevares, de dekkene sittter som fy på veien!

Nankangdekkene fungerer helt greit om du ikke kjører race langs veiene. Har bare klart å få 4hjulsskrens med nankang 1 gang på våt vei. De har hardere gummi, så jeg har samme dekkene lenger, og betaler under halve prisen for de kontra F1. Til vanlig bruk er de helt ok, når man tenker pris/kvalitet.

Skrevet

Litt variert hva folk mener om nankang altså, men har inntrykk av at de fleste er positive. At dekkene ikke slites så fort er jo også en fordel for en fattig student. Men ikke minst er de jo billige i innkjøp også.

Men hva mener folk om Toyo og Falken? Hvordan er de i forhold til andre merker igjen?

Dimensjonen på dekkene jeg er ute etter er 235/45/17 eller 235/40/17.

Den aktuelle bilen er forøvrig en 520i E39.

Prisen pr. dekk av merket nankang hos sharif er på 1095 kr.

Prisen for Toyo og Falken tror jeg er en hundrelapp eller to dyrere.

Er Toyo og Falken bra dekk?

mvh Magnus

Skrevet

Heisann, har bare hørt gode ting om Nankang dekk. Har selv kjøpt Nankang Ultra Sport ns2 dekk til sommer sesongen. Fikk de kjempe billig hos dekkspectrum i Trondheim.

Falken dekk har jeg dårlig erfaring med, da de slites fort synes jeg

Skrevet

Kjører på nankang dekk på 19", og de fungerer bra synes jeg. Men det går med 1 sett bakdekk i sesongen(blankslitt), mens framdekka holder ca 1,5 sesong. Har ikke prøvd andre typer/dyrere dekk, men hvis det er som folk sier her at de slites enda raskere, så blir det nok Nankang neste gang også.

Skrevet

jøss. dere bruker 1 sett i sesongen :shock:

riktignok kjører jeg bare 10-12k i året,men har stort sett byttet fordi de har blitt så gamle at de begynner å sprekke. har hatt sommerdekk som har gått 5-6 sesonger før jeg ikke ville ha dem mer (harde og glatte)

på forige bilen min var det piggdekk som gikk på 10 sesongen. de hadde dog ikke mer enn 5pigger tilsammen og var på grensen til ulovlig mønster. endte med at det ene revna :lol:

Skrevet

Hva med Regal dekk? (Regal RD1300) Noen som har noe å si om de? Produseres vistnok av Dunlop i USA. De er i en veldig gunstig prisklasse, som Nankang.

Skrevet

Nankang blir vel laget av Michelin og ikke yokohama, men samma det, vi selger bra med nankang dekk, folk velger det fordi det er greit til vanlig bruk, og pris kontra kvalitet er helt ok.. Har ikke hatt noen klager på de.

Skrevet

har nettop kjøpt 215x35x19 Nankang...har ikke fått kjørt med de :( men, hører folk sier at kvalitet + pris = nankang bra...selvfølgelig, har du m3 turbo og skal ha grep så kjøper du dyrere dekk...skal du ha billige og heilt greie dekk velger du nankang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...