Gå til innhold

lås / alarm på "fjernkontroll"/nøkkelen fungerer i


[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt litt trøbbel med å få låst opp og igjen bilen med knappene på nøkkelen.

Når jeg parkerte her hjemme nå fungerte det ikke i det hele tatt.

(Ikke noe problem på rimi 5 minutter før...)

Har trodd det har vært nøkkelen, men testa nå med reservenøkkelen også uten at det hjalp noe.

Noen som har vært borte i noe sånt, og vet om det er en grei sak/billig å fikse?

Må vel være mottakeren på bilen da?

Jævlig irriterende å stå i regnet i flere minutter og trykke på nøkkelen i håp om at det skal virke.

Når jeg nå låser ved å stikke nøkkelen i døra, skrur jo ikke alarmen seg på heller... ARG! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":204v2zox]Har trodd det har vært nøkkelen, men testa nå med reservenøkkelen også uten at det hjalp noe.

Programmerte du inn reservenøkkelen først? På min er det i allfall berre ein nøkkel som kan vere programmert om gangen...så det reknar eg i allfall med du må gjere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke rart at forrige uke fungerte begge nøklene bra, nå fungerer ingen av dem?

Er vel større sjans for at det er noe feil med en del i bilen, enn at begge nøklene går til H samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem på Z3'en min. Den ville bare låse seg en sjelden gang, og på slutten ikke i det hele tatt. Jeg reparerte det i forbindelse med service i Tyskland. Det var en svart boks som de kalte grundmodul, den lå under dashbordet på passasjersiden i min bil. De tok den ut og feilsøkte og omprogrammerte den, så var alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var innom Tronrud i dag for å skaffe flekkmaling til noe stensprut.

Tok opp det med nøklene samtidig.

Her er tips jeg fikk.

-Sett nøkkel i tenninga og vri om til radioen skrur seg på. (1 skritt blir vel det)

-Skru av tenning igjen

-Ta ut nøkkel

-Hold inne "låseoppknappen" på nøkkelen og trykk 3 ganger på låseknappen. Slipp begge knappene samtidig.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.

(-nøkkel nr. 2, gjenta punktet over rett etter en har tatt nøkkel nr.1.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.)

Dørene må være lukket mens dette gjøres.

(Gjør dette med vinduet oppe tilfelle det skjærer seg ) :wink:

Da skal nøkkelen være reprogrammert, og alt skal være bra.

Om man ikke tar nøkkel 1 og 2 samtidig, vil ikke nøkkel 2 fungere senere, da de vil ha forskjellig kode.

Dette fungerte halvveis på bilen min. :(

Bilen kvitterte ikke ved å låse, men noe er tydeligvis blitt reprogrammert, for jeg har ikke sjans til å få låst eller låst opp med noen av nøklene fra fjernkontrollen nå... Surt!

Jeg kunne bare stikke innom om jeg ikke fikk det til, så jeg får vel ta en tur igjen, så fort jeg har sjans.

Noen som har prøvd dette? Hvor lenge må jeg holde inn knappene osv?

Kom forresten over noe interessant i manualen også ang. batteriet i nøkkelen. Det er selvfølgelig oppladbart, og lades når det står i tenninga på bilen. Jaggu lure de ingeniørene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste oppdatering:

Var innom Trondrud i dag ogjen, og mekanikeren der fikset det på 1,2,3.

Akkurat samme måte som jeg prøvde, men han hadde tydeligvis "the magic touch" inne... Pinelige greier...

Altså skal metoden over fungere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":10a6coe8]Her er tips jeg fikk.

-Sett nøkkel i tenninga og vri om til radioen skrur seg på. (1 skritt blir vel det)

-Skru av tenning igjen

-Ta ut nøkkel

-Hold inne "låseoppknappen" på nøkkelen og trykk 3 ganger på låseknappen. Slipp begge knappene samtidig.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.

(-nøkkel nr. 2, gjenta punktet over rett etter en har tatt nøkkel nr.1.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.)

Dørene må være lukket mens dette gjøres.

Dette står i instruksjonsboka mi, så det står nok i di og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...