Haug530D Skrevet April 9, 2006 Skrevet April 9, 2006 Satte på Sommerdekka i dag, men det ble veldig jalla da jeg manglet 3 hjulbolter til siste felgen, bør vel ikke bruke stålbolter, har sett altfor mange ødelagte felger som dette har vært gjort på, så jeg lurer på hvor jeg kan få tak i sånne bolter? Her er noen bilder:
Bimmerfanatic Skrevet April 9, 2006 Skrevet April 9, 2006 Er ikke noe problem å bruke stålbolter så lenge at konen på bolten passer. Det med at stålbolter ødelegger alufelger er bare tull. Mange bruker nemlig altfor mye kraft når de setter til boltene, en hjulbolt skal settes til med 8,5 kilogrammeter kraft, og det er mye mindre enn det man skulle tro! Man ser jo ofte at folk gjerne hopper på latmannsarmen i tro om at hjulene sitter bedre da, men i grunnen så kan det motsatte lettere skje..... Et tips: Kjøp deg en momentnøkkel og skru på boltene med den kraften de skal ha. Det kan spare deg for mye aggresjon i ettertid..
Haug530D Skrevet April 9, 2006 Forfatter Skrevet April 9, 2006 Greitt nok det, men boltene har ikke samme kon som stålboltene og ja det er mange som trekker ekstra godt til kan forresten disse passe: http://www.biltema.no/products/product. ... emId=96996 de som er M12 x 1,50 28 mm 60°
Haug530D Skrevet April 9, 2006 Forfatter Skrevet April 9, 2006 Der de selger dekk såklart....Blå ring etc... tenkte egentlig mer på boltene fra Biltema jeg da.
M6 Bjørn Skrevet April 10, 2006 Skrevet April 10, 2006 Satte på Sommerdekka i dag, men det ble veldig jalla da jeg manglet 3 hjulbolter til siste felgen, bør vel ikke bruke stålbolter, har sett altfor mange ødelagte felger som dette har vært gjort på, Hva mener du med stålbolter?Alle hjulbolter er jo laget av stål. Mener du en vanlig skrue uten kon på kanskje?
Lien Skrevet April 10, 2006 Skrevet April 10, 2006 Kjøp nye hjulbolter da.. Det selges på de fleste bilsjapper men sørg for at de har riktig lengde og dimensjon..
Haug530D Skrevet April 10, 2006 Forfatter Skrevet April 10, 2006 Satte på Sommerdekka i dag, men det ble veldig jalla da jeg manglet 3 hjulbolter til siste felgen, bør vel ikke bruke stålbolter, har sett altfor mange ødelagte felger som dette har vært gjort på, Hva mener du med stålbolter?Alle hjulbolter er jo laget av stål. Mener du en vanlig skrue uten kon på kanskje? Mulig det er stålbolter, men de ser litt annerledes (blankere)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå