Gå til innhold

Ulyd etter toppakningbytte


Evopower
 Share

Anbefalte innlegg

Etter at jeg bytta toppakningen (2,8 M30) kom det en kraftig skjærende skrapelyd fra vannpumpa/registeret en plass. Dette ga seg etter en kjøretur. Det har vært borte et par dager nå, men det kom tilbake en svak skrapelyd i dag. Tror jeg har strammet strammeren godt nok, fylt i olje i kammeret og pumpet opp trykk i strammeren, bør vel være godt nok det? Vannpumpa fungerer ihvertfall, ikke problemer med kjøling. Mangler en av de fire boltene på kamdrevet, men det går sikkert. Fant ikke bolten igjen. Kan jeg ha mistet den oppi noen plass slik at det er den som lager ulyden? Høres mer ut som et gåent lager en plass..

Dessuten har jeg fått vekk fuskingen ved lave turtall, byttet et par bensinslanger og vakuumslanger på innsuget som var ødelagte. Det nye problemet nå er at den ikke vil gå på tomgang. Har stilt opp gasswire, LMM og tomgangsregulator så mye jeg kan, men det hjelper ikke. Ganske innviklede feil dette her da, men håper på hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke mange svar der nei, men jeg har et annet problem. Bilen spiser lyspærer. Begge baklysene er gått og har byttet begge nærlysene og begge fjernlysene 2 ganger den siste måneden. Hva kan være årsaken til det? Bør jeg sette på en spenningsdemper kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...