Gå til innhold

Stereo prosjekt i min Bmw e39 touring i påsken..mest bilder!


Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg kunne fortelle litt samt legge ut bilder av hva jeg skal gjøre i min bimmer...

Planene er klare og jeg har alt jeg trenger... fårhåpentligvis.. :D

Det jeg skal ha i touringen min er følgende:

Batterier: stinger sitt store som passer i orginal hullet baki..

og ett maxxima 900 exide batteri. sammenkobler disse med et rele i mellom, slik at det store hele tiden lader opp det ''lille'' hehe :)

Spiller: Pioneer avix x1-r

Forsterkere: Pioneer PRSD5000SPL (målt 1950w rms 2ohm 15,2volt)

Rockford fosgate bd1001 (målt 1204w rms 2ohm 15,2volt)

Macrom 4x50w rms 4ohm

Frontsett: Infinity perfect 5.1 100w rms (400w/maks)

6x9: Jbl 936 100w rms (300w/maks)

Bassere: Pioneer 12'' TSW5000SPL 2000w rms(5000w/maks)

MDS ZR 12'' 1600rms (3200w/maks)

Kondensatorblokk: Blitz 50farad justerbar fra 12-16volt utspenning (sinnsykt effektiv sak!)

Basskasse: bygger 2 seperate kasser like store med sjakt bilder kommer når de er ferdige!

Kabler: kjører alt i dyreste serien til stinger.

Prosjekt planlagt ferdig 21.04.06!

legger opp noen bilder av hvordan ting ser ut nå.. begynte mandag 10.04.06:

etter å ha tredd signalkablene og høytalerledninger..

signalkabler.jpg

dash.jpg

forskjellen er stor...

forskjellenmellomorginalogperfect51.jpg

Gikk akkurat nedi høytalerboksene..

infinityidrboksen.jpg

Kondensatoren:

kondis.jpg

Basserne:

MDS 20kg tung :)

MDSzr12.jpg

Pioneer 32kg tung :D

pioneer5000w.jpg

Kraftplugg:

pioneerforsterker.jpg

sånn ble det med frontsettet i døra andre siden er ferdig montert med panelet på igjen...

dr.jpg

Mere bilder kommer jo mer jeg får gjort! mye igjen som dere ser ;)

har troen selv hvertfall på dette anlegget! har bygget en god del anlegg før som ble bra så hvorfor skulle dette ikke bli det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ang basserne så går det greit med 2 forskjellige samt man har 2 forskjellige kasser å ha de i.. skal du koble eller trekke phono kabler?

Hvis du skal trekke så har du en dags jobb bare med å ta av panel hehe..

Har desverre ikke no bilder av kabeltrekkingen, men jeg tok av alt i midtkonsollen og la alle kablene ved siden av airbag kablene og la de videre under airbagsensoren og under teppet mellom senterkonsollen og baksetet (måtte ut med baksetene samt begge setene foran)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang basserne så går det greit med 2 forskjellige samt man har 2 forskjellige kasser å ha de i..

Nja... Du burde absolutt gå for Pioneer bassen og gi den alt du har av kraft. Den holder lenge bare du har nok pulver på den. 2 forskjellige elementer blir bare tull. Du vil få forskjellige peaker på hver bass så det blir ikke noe suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt lite guffe sa du? kjørte den forsterkeren på 15.5 volt godt over 2000w rms i 2 ohm på pioneer basseren.. og basseren begynte å lage ulyder... aldri sett basser som jobbet så hardt som akkurat da :) testet den andre basseren i går å den spilte ræva ta rockford fosgate t2 basseren :D

testet de i en bmw e36 318is 3dører.. i to forskjellige kasser 1 lukket 45liter og en med 2 bassreflexer 60liter... rf'n hadde problemer med å trykke no spesielt godt i forhold til mds'en.. ble faktisk veldig imponert over mds basseren her as!

går får å bygge 2 like kasser til mds'en og pioneern slik at jeg får testet hvertfall mulig jeg selger rf 1001bd forsterkeren og mds'en og kjøper maken til pioneer forsterkeren og basseren til... :) får se om jeg blir fornøyd eller ikke... en pioneer holdt hvertfall ikke... skal over 150db ;)

kompisen min sin RF i midten... 1000w rms

detrestore.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til ulyden er nok heller pga manko på effekt. Hvertfall ikke pga for mye! Vist du drar den forsterkeren der for langt begynner den å clippe da vil du få ulyder. Og eventuelt skade elementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå ferdig med å koble opp frontsettet foran gjemte delefiltrene og skrudde de fast med 3skruer slik at jeg kommer til de lett hvis noe skulle skje med de..

Montrete på alt av deksler, midtkkonsoll, dashbord, hanskerom og dørtrekk igjen og resultatet ble at det ikke ser ut som bilen har blitt rørt i det hele tatt bortsett fra der spilleren sitter da. :)

koblet opp 4kanaleren på frontsettet og lyden ble bare vill! ble en helt annen lydopplevelse enn i noen andre biler jeg har hatt de i før :D

Med andre ord så langt knallfornøyd..

Tok ikke noen bilder av dette siden det ikke syntes i det hele tatt hehe..

I morgen begynner jeg på kassene som blir 54cm breie men usikker på dybde og høyde ennå, men det finner jeg ut i morgen tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det dere sa om at jeg ikke skulle bruke 2 forskjellige subber... Får vel tro på dere siden dere driver med dette daglig :D

Brå solgte derfor mds bassern og rf forsterkeren jeg da og brå kjøpte meg en maken til pioneer bassern min :D Mangler nå forsterker til å dra den da men det kommer neste lønning hehe...

De to store 10000W :D

20042006273.jpg

20042006272.jpg

20042006274.jpg

Har vært syk den siste uken så har ikke fått gjort noe mer, men blir hvertfall ferdig før 1mai! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om hvor jeg kan gjemme batteriene hen? skal lage feste og ramme til et til over der orginal subwoferen satt over orginalbatteret, men må nok ha fler enn 2? Har tenk å prøve å legge alt av forsterkere under baksete, blir det noe greie på det tro? Er jo digitalforsterkere så trenger vel ike fult så mye kjøling eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...