Gå til innhold

Stereo prosjekt i min Bmw e39 touring i påsken..mest bilder!


Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jeg fullt klar over... men none som har en aning på hvor stor dynamo det sitter orginalt på bmw 525tds touring da? 98 modell hvis det har noe å si.. hehe Jeg tipper ca 140AMP siden det er diesel... ?

Hadde 200AMP dynamo på min gamle honda prelude samt en pioneer 5000w og 1stk maxxima 900batteri samt kondensator 50farad og pioneer forsterkeren.. spilte 146.2 uoffisielt i den med lukkede dører men vinduene åpne :)

håper jo på at dette skal slå dette da hondaen hadde bare 2 ''små'' hull opp fra bagasjerommet hehe mens bmwn er jo totalt åpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet det.. noe av grunnen til at jeg valgte stasjonsvogn....

En ting jeg har tenkt på hvordan blir det å få på mine 8,5x20 felger med 255/35 20 dekk på med 150kg med annlegg baki? hehe... Tror bilen er orginal senket 35mm? (shadowline)

Hvem av de odyssey batteriene anbelfaler du? vil helst bare ha et til... har som sagt et maxxima 900ah batteri nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja må ha nye fjører uansett får de jeg har nå er gåene..

Okey enig der.. det vil vel holde med disse to da? må vel ha et relee mellom da slik at de lader opp et og et og ikke lager no konflikter... Hvordan basskasser anbefaler du å lage hvis jeg skal gå får mest mulig lydtrykk... har selv kommet frem til at sjakt er det beste og ikke reflex rør da dette lager en blafre lyd... litt mere hold i bassen ved sjakt eller? bør jeg lage ei kasse eller en til hvert element? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe folk ikke blir enige om så er det om elementene bør stå i samme kasse eller i seperate kammer. Jeg lager mine i samme kammer. Er da sikker på at dem har like mye luft å jobbe i så frekvensen blir lik.

Jeg har ikke brukt rele mellom batteriene. Mest mulig trykk er jo portet egenet. Det er vel den bassen er laget for å stå i og? For mest mulig lyd er det bra å dra kassen så langt bak i stasjonsvognen som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en forsterker på hvert element, skal jeg sette opp forsterkerne likt da og gå får ei kasse med 2 sjakter en på hver side av kassen og basserne i mellom?

Tenkte å lage den rektangular slik at jeg kan snu kassa 3veier baki bilen og montere elementene i kassa inne i bilen.. må vel være bedre med firkantet kasse enn med skrårygg spesielt hvis det er sjakter...? da kan jeg også flytte kassa fremover og bakover i bilen... vil det være en god løsning? buker 22mm MDF plater med dobbel front..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du vet at du skal ha kassen intil setene er det jo greit å lage den med skrå rygg så du får utnyttet volumet bedre.

Det er også en fordel med skrårygg pga resonanser i kassen. Har satt inn kasser i stasjonsvogn hvor det har funket bra med elementene bakover og porten opp. Vist du har den bak setene.

Still forsterkerene dine likt.

Skal du bygge anlegg for drag så er det å anbefale å bruke spon faktisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spon?? har ei plate 22mm liggenes så jeg bruker den.. men jeg bygger kassen slik at utblåsingen blåser samme vei som elementene... dvs alt slår mot bagasjeluken får å få lyden slått tilbake fremover i bilen... vil påstå at å ha 2 refleksrør som peker mot taket er får showoff og ikke får lydtrykk... disse vil da slå i taket og ned mot bunnen av bilens karroseri og bli værenes der.. bassreflex rør vil jeg utelukke.. med sjakt mener jeg en kanal som er bygd av mds en såkalt ''sprekk'' på ca 2-3cm bred fra topp til bunn og ender ca 2-3cm inners i kassen.. skjønner? tror disse vil egne seg best.. men er usikker på hvordan det blir ved skråstilt kasse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skråstillte elementer(som er vinklet mot hverandre) bør beregnes nøye for ikke å få motfase.Husk at om bilens dynamo er på 55.amp el 140.amp.så er den beregnet til bilens forbruk av strøm+litt reserver. Men hjelper å bytter spenningsreg da,1.volt kan være mye å hente på.Hva slags tuning har du på kassene? -hvis du ska lage trøkk uten nødvendigvis å ha den behagelige bassen til "vanlig" lytting er det nok greit med åpninger til kammeret som du sier og ikke vanlig reflexrør... En svak vinkel på kassa bakover mot øvre del av bakluka har jeg god erfaring med,anbefles! Port på samme side som elementer.

Triconor på Bryn kan alt om dynamoer,selger,monterer og "trimmer" dynamoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...