Gå til innhold

Stereo prosjekt i min Bmw e39 touring i påsken..mest bilder!


Anbefalte innlegg

okey har ikke peiling på spennings regulatorer osv.. men har bestilt forsterker i dag maken til pioneeren min... da har jeg nesten komplett pioneer.. hehe :) har også tatt ut alt orginale (forsterker navigasjonsutstyr cd skifter får å lage plass til kabler og batteri. har også tatt ut reserve hjul og alt annet i hjulbrønnen og laget mal av plate jeg skal lage og kle i filt og montere forsterkerene på...

Noen som vet hvor man kan få tak i filt som er rimelig likt det orginale ''gråe'' stoff intreriøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Merkelig at batteriet ikke tålte mer,elektronikken i bilen skal tåle i overkant av 15v mener jeg. Vet ikke helt hva dem gjør når dem "trimmer" en dynamo,men ring triconor-dem som har sagt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en ting ang. spenningsregulator:

hadde et maxima 900 batteri i en e34 jeg hadde før og der byttet jeg spenningsregulator til en som ga 14,9V og det tok knekken på batteriet da det kun taklet 14,2V (står med liten skrift på batteriet)

Det hørtes merkelig ut. Du hadde fått deg et nytt batteri om du ringte sønnak og konfronterte dem med saken.. Jeg har solgt batteriene deres i noen år nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en ting ang. spenningsregulator:

hadde et maxima 900 batteri i en e34 jeg hadde før og der byttet jeg spenningsregulator til en som ga 14,9V og det tok knekken på batteriet da det kun taklet 14,2V (står med liten skrift på batteriet)

Stemmer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nå fått pioneer forsterker nr 2, strømfordelings blokker batteripoler fra stinger osv.. får prøve å få litt fortgang i sakene her nå...

Lagde en bunn i 13mm sponplate som pioneer forsterkerne skal sitte på slik at de syntes når jeg får plexiglass over.

25052006291.jpg

25052006292.jpg

Basskassa blir bygd i morgen den blir bygd som en stor kasse med 2tuneler, en liten skisse på mulig resultat:

muligresultat.jpg

eneste jeg lurer på nå er hvor jeg skal ha hatthylle høytalerne mine! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg lurer på nå er hvor jeg skal ha hatthylle høytalerne mine! hehe

Hehe... Skal med det når du drar igang dem pioneer beista? Kommer ikke til å høre dem uansett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenkte jeg skulle legge ut par bilder av kassa etter at den ble skrudd og limt sammen. Veldig fornøyd.

Den ble solid og tung som fyy!!!!! :D

30052006330.jpg

30052006333.jpg

30052006331.jpg

det ble niks skillevegg da jeg kjører 2like bassere/forsterkere som vil gå i mono!

PS! ikke mobb meg for hullene ble skåret ut med en elendig stikksag hehe! basserne gikk pent neddi!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble niks skillevegg da jeg kjører 2like bassere/forsterkere som vil gå i mono!

Men jeg ville kanskje satt opp en skillevegg likevel for å få stivet opp veggene sikkelig. Er jo en stor kasse det der. Eller ihvertfall satt opp en halv vegg som går fra framveggen til bakveggen for å gi litt ekstra støtte når de beista dine begynner slå, og da blir det fortsatt ett kammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La opp og satte inn et stk maxxima 900 batteri til i dag.. grunnen til at jeg valgte akkurat maxxima er at jeg har et fra før og får sykt rabatter der jeg handler det fra! Så hvis ikke de gir nok strøm så får jeg heller kjøpe flere av de! hehe :)

slik ble det:

01062006334.jpg

Begge batteriene fikk plass i sidelommen bak på høyre side i bagasjen..(helt usynlig med andre ord)

Nå er det bare og koble igjen men skal vel på fylla i helga så tar det til uken da jeg har fri hele uka fra jobben! så mandag eller tirsdag blir det lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koblet litt i dag (5timer) etter jobben.. har nå koblet opp 4kanaleren og lagt opp alle ledningene bare og skru fast kondisen, samt monoblokkene og koble til igjen...

Venter til søndag med og gjøre det får henter filt til kassen i morgen og trekker den..

Tror jeg må skru inn elementene i bilen får tror ikke jeg å fatter klarer å løfte 30kg kasse + 2x34kg bassere inn og sentrere i bilen... men får se hva jeg gjør på søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...