Gå til innhold

Får ikke av bakdekk!!


Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

har vert borti dette et par ganger på div biler.. når det er snakk om sierra og andre jobb kjøretøy har eg faktisk løsnet boltene litt, vert litt brå med clutchen et par ganger før oppjekking, så løsner de vertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet for noen timer siden jeg også ifm skifte av bremseklosser foran så satt hjulene godt fast.

Løste problemet på samme måte ved å slå på dekket med gummihammer fra baksiden.

Pusset og renset navet forsiktig med veldig finkornet sandpapir og 5-56 så satser jeg på at det sitter løsere når sommerdekkene skal på om ikke alt for lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også løsne hjulmuttrene en del, og så kjøre en kort tur.. da løsner det ganske kjappt.

Jeg ville ikke kjørt en kort tur, det er livsfarlig....

Noen meter er nok.

Dette må jo var det mest idiotiske tipset gjennom tidene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også løsne hjulmuttrene en del, og så kjøre en kort tur.. da løsner det ganske kjappt.

Det har jeg også gjort noen ganger.

Vet ikke hva du legger i kort tur, men hos meg var det nok å ta løst litt brått og så rygge tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også løsne hjulmuttrene en del, og så kjøre en kort tur.. da løsner det ganske kjappt.

Dette må jo var det mest idiotiske tipset gjennom tidene !

Vil du begrunne ditt svar? er det basert på erfaring eller uerfarenhet?

I kort tur legger jeg forresten så langt som nødvendig, ofte er det nok å starte eller stoppe litt brått slik at turen ikke er lenger enn 2 meter.

Dette mener jeg må være mye bedre enn å denge løs på f.eks en billigfelg med gummi eller stålklubbe.

jeg løsnet forresten bakhjulene mine idag med det trikset jeg pleier å bruke, altså sette seg på rompa å sparke med begge bena på gummien.. Det funka fint som snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også løsne hjulmuttrene en del, og så kjøre en kort tur.. da løsner det ganske kjappt.

Dette må jo var det mest idiotiske tipset gjennom tidene !

Vil du begrunne ditt svar? er det basert på erfaring eller uerfarenhet?

I kort tur legger jeg forresten så langt som nødvendig, ofte er det nok å starte eller stoppe litt brått slik at turen ikke er lenger enn 2 meter.

Dette mener jeg må være mye bedre enn å denge løs på f.eks en billigfelg med gummi eller stålklubbe.

jeg løsnet forresten bakhjulene mine idag med det trikset jeg pleier å bruke, altså sette seg på rompa å sparke med begge bena på gummien.. Det funka fint som snus.

Det jeg mente var at dette det er bedre å jekke opp bilen og slå det av med en gummiklubbe enn å kjøre bilen med alle boltene av på det ene dekket.

En kan jo risikere at hjulet ikke er så kilet fast som man tror og vips så har du dekket langt opp i hjulbuen.

Må si jeg ikke har pørvd ut det forsalget så kan jo fungere kjempe bra, men den gangen det ikke fungere som planlagt er det ikke så gøy lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmel og hav... hehe. les innlegget til øvind berg ordentlig. man skrur ikke av boltene. sier seg jo selv at det går til hel..... når det løsner da. man skrur ut/løsner boltene litt og kjører en runde evt bare gi bilen et nøkk på førstegir så løsner det. så kan du skru boltene helt opp... gjør det altid på den måten jeg istedenfor å ligge å holde på å knote når det kan gjøres så enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også løsne hjulmuttrene en del, og så kjøre en kort tur.. da løsner det ganske kjappt.

Dette må jo var det mest idiotiske tipset gjennom tidene !

Vil du begrunne ditt svar? er det basert på erfaring eller uerfarenhet?

I kort tur legger jeg forresten så langt som nødvendig, ofte er det nok å starte eller stoppe litt brått slik at turen ikke er lenger enn 2 meter.

Dette mener jeg må være mye bedre enn å denge løs på f.eks en billigfelg med gummi eller stålklubbe.

jeg løsnet forresten bakhjulene mine idag med det trikset jeg pleier å bruke, altså sette seg på rompa å sparke med begge bena på gummien.. Det funka fint som snus.

Da er det helt forstålig hvis det ikke er lenger enn det.

Og ja, jeg snakker av erfaring... :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert borti dette et par ganger på div biler.. når det er snakk om sierra og andre jobb kjøretøy har eg faktisk løsnet boltene litt, vert litt brå med clutchen et par ganger før oppjekking, så løsner de vertfall! :)

jaja..fin diskusjon..alt med måte da folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå på felgen med gummihammer. Den har nok rusta fast - om det er stålfelg.

Min lettmetallfelg Trapesstyling 134 var rustet fast i fjor da jeg skulle skifte om til sommerhjul. Dette var på høyre og venstre side bak.

Her måtte det mere til enn en gummihammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...