Gå til innhold

Hjelp til å få av vinterdekkene :D


Mauro
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

I dag var jeg kjempe glad siden sommerfelgene skulle på. Jeg å en kamerat heiste opp bilen, tok av boltene, men tror dere hjulet ville av ? -Nei. :oops:

Det sto like godt. Prøvde å sparke ifra baksiden, alt jeg kunne, men fortsatt sto det like godt. Satt på boltene veldig forsiktig å håpte det løsnet om jeg kjørte litt rundt, å bremset godt opp en gang eller to, men etter å ha gjort det 2 ganger uten hell så ga jeg opp.

Har lite lyst å dra på et verksted for å sette på sommerdekkene. Dessuten er det ikke åpent noen plasser i Krisansand nå (som jeg vet om). Har lyst å prøve på nytt senere i kveld eller i morgen, men trenger tips.

Eneste jeg kunne tenke meg ville hjelpe, var å spraye litt 5-56 inni der å vente litt, å prøve igjen, men tviler på det vil gå.

Noen som har noen andre tips. De sitter som et HELVETE. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta enkelt å greit en hammer(Helts sånn med stort hue) Og slå forsiktig rundt på felgen, pleier å hjelpe, vis ikke, prøv å varm den opp!

Det du skriver høres ganske dramatisk ut for meg! det er greit nok på en stålfelg, men å begynne å varme aluminium eller slå på det med en stålhammer tror jeg er lite gunstig!

Jeg hadde IKKE gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ spray på et godt lag med rustløser, og la den virke litt.. Har samme problem bak på min hvert år.... (veisalting burde være forbudt..hmmmz)

Men har stål felger på vintern så det er bare å fyre løs med en hammer det... funker hver gang...ehm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi et realt spark på hver side noen ganger så kommer det nok skal du se. Du er ikke alene om dette problemet, la om på min i dag og et lite spark gjør susen. Men for all del ikke ha vernesko på deg :D

Halter nesten. Har sparket alt jeg kan. Hadde pumpa sko på meg though, så har nesten ødelagt foten.

Men noen ifra kr.sand som ville sett på det i morgen eller no ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke av mutterne i dag engang...

Den S'en i verktøyskrinet i bagasjen er bare latterlig.

Måtte bruke et pipenøkkelset og et 1,5 meter jernrør for så å legge hele vekta mi på for å få de av...

Brukte S'en til å skru på hjula igjen da, så det ikke skulle bli så hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk makt..spark..press, framme og bakom felgen.. aluminium reagerer ganske ugunstigt med stål.. så alu-felger har ein lei tildens til å sette seg noko jevligt etter ein lang vinter.. slåpå felgen med hammer eller slegge.. men legg ein planke over slik at du ikkje skader felgen :wink: makt er nok den einaste måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste som gjelder i sånne tilfeller er å bruke nok makt. funker ikke det så prøv rust løser/silicon spray og mere makt. alu og stål har en tedens å sette seg noe sikkelig. også en grund til at keg bruker kobber fett på både bolter og på insiden av felg for et ingen kjemisk binding skal skje. har hatt lignede prob før. og masse makt er eneste løsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...