Mauro Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Hei, I dag var jeg kjempe glad siden sommerfelgene skulle på. Jeg å en kamerat heiste opp bilen, tok av boltene, men tror dere hjulet ville av ? -Nei. Det sto like godt. Prøvde å sparke ifra baksiden, alt jeg kunne, men fortsatt sto det like godt. Satt på boltene veldig forsiktig å håpte det løsnet om jeg kjørte litt rundt, å bremset godt opp en gang eller to, men etter å ha gjort det 2 ganger uten hell så ga jeg opp. Har lite lyst å dra på et verksted for å sette på sommerdekkene. Dessuten er det ikke åpent noen plasser i Krisansand nå (som jeg vet om). Har lyst å prøve på nytt senere i kveld eller i morgen, men trenger tips. Eneste jeg kunne tenke meg ville hjelpe, var å spraye litt 5-56 inni der å vente litt, å prøve igjen, men tviler på det vil gå. Noen som har noen andre tips. De sitter som et HELVETE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauro Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Evt om det er noen ifra Kristiansand som kunne hjulpet meg for en liten penge om de fikk det til. Det hadde vært hyggelig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØyvindB Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Løs boltene ---litt-- og kjør enda mer.. kanskje det løsner om du får litt sidekrefter på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauro Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Løs boltene ---litt-- og kjør enda mer.. kanskje det løsner om du får litt sidekrefter på det. Svingte full sving, å bråbremset tilogmed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteffenM2 Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Ta enkelt å greit en hammer(Helts sånn med stort hue) Og slå forsiktig rundt på felgen, pleier å hjelpe, vis ikke, prøv å varm den opp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØyvindB Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Ta enkelt å greit en hammer(Helts sånn med stort hue) Og slå forsiktig rundt på felgen, pleier å hjelpe, vis ikke, prøv å varm den opp! Det du skriver høres ganske dramatisk ut for meg! det er greit nok på en stålfelg, men å begynne å varme aluminium eller slå på det med en stålhammer tror jeg er lite gunstig! Jeg hadde IKKE gjort det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filur Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Gi et realt spark på hver side noen ganger så kommer det nok skal du se. Du er ikke alene om dette problemet, la om på min i dag og et lite spark gjør susen. Men for all del ikke ha vernesko på deg Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW316 Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 + spray på et godt lag med rustløser, og la den virke litt.. Har samme problem bak på min hvert år.... (veisalting burde være forbudt..hmmmz) Men har stål felger på vintern så det er bare å fyre løs med en hammer det... funker hver gang...ehm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauro Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Gi et realt spark på hver side noen ganger så kommer det nok skal du se. Du er ikke alene om dette problemet, la om på min i dag og et lite spark gjør susen. Men for all del ikke ha vernesko på deg Halter nesten. Har sparket alt jeg kan. Hadde pumpa sko på meg though, så har nesten ødelagt foten. Men noen ifra kr.sand som ville sett på det i morgen eller no ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[space] Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Jeg fikk ikke av mutterne i dag engang... Den S'en i verktøyskrinet i bagasjen er bare latterlig. Måtte bruke et pipenøkkelset og et 1,5 meter jernrør for så å legge hele vekta mi på for å få de av... Brukte S'en til å skru på hjula igjen da, så det ikke skulle bli så hardt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nino Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Ta enkelt å greit en hammer(Helts sånn med stort hue) Og slå forsiktig rundt på felgen, pleier å hjelpe, vis ikke, prøv å varm den opp! hvor i all verden har du lært å varme opp en felg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-fek- Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Bruk makt..spark..press, framme og bakom felgen.. aluminium reagerer ganske ugunstigt med stål.. så alu-felger har ein lei tildens til å sette seg noko jevligt etter ein lang vinter.. slåpå felgen med hammer eller slegge.. men legg ein planke over slik at du ikkje skader felgen makt er nok den einaste måten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole-P Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 eneste som gjelder i sånne tilfeller er å bruke nok makt. funker ikke det så prøv rust løser/silicon spray og mere makt. alu og stål har en tedens å sette seg noe sikkelig. også en grund til at keg bruker kobber fett på både bolter og på insiden av felg for et ingen kjemisk binding skal skje. har hatt lignede prob før. og masse makt er eneste løsning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauro Posted April 16, 2006 Author Share Posted April 16, 2006 Og igjen. Noen ifra Kr.sand området som kan hjelpe meg i morgen (søndag) ! Det er sent nå. Blir vel "idag" for dere som leser dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snurresprett Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 om du sparker i kryss så løsner det til slutt.. bare å bruke nok makt;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts