[space] Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Er KN filter på e46 noe man ikke bør gjøre? Er ute etter litt mer gromlyd. Har det noe for seg med de KN filterne som erstatter standardfilteret i filterboksen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Magnus Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Jeg har K&N-konfilter på min. No problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[space] Posted April 17, 2006 Author Share Posted April 17, 2006 Har du powerblanket og full pakke, eller bare filter og "avskjermingsboks"? Hadde det noen betydning på lyden / effekten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Magnus Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Har isolasjonsmatte og lufttilførsel. Er vel det de kaller powerblanket... Skal fjerne matta som er der nå, og lage en ny en. Ser litt shabby ut. Har hørt med Kollevold om de har "skjermeplateplate" til å fastmontere, men det hadde dem ikke, så da får matta duge. Ser ikke så pent ut, men... Merker nok ingenting på effekten, men lyden blir bedre/dypere/grovere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TronniE46 Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Magnus, du kan jo kanske lage til noe med en tynn stålplate som skjermer filteret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jcvold Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 jeg har samme bil,og lurer og på å kjøpe K&N filter.hadde det på e36`en og var meget fornøyd.dessuten så er det orginale luftintaket veldig lite,så det blir bra med mer luft.hva koster et filter nå til dags? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TronniE46 Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 fra 800kr på mekkonomen + 150kr for rensepakka. Pris komme ann på hvor stort det er. Om det er lite eller et svært jævla humlebol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trotto Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 @///Magnus: No offence, men dette var stygt. Du har også sannsynligvis rett i at avskjerming på "kaldsiden" av motoren ikke har særlig effekt. Behovet for avskjerming er til stede dersom innsuget ligger på motsatt side, som det gjerne vil gjøre ved turbolading. Ved kjøring er jo innsugsmanifolden så kald at man kan legge håndbaken på uten å kjenne noe ubehag - om man skulle klare å få til akkurat det. Og servobeholderen bli jo ikke akkurat rødglødende heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Curtis Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Jeg har KN filter med varme skjold, virkelig å anbefale, RÅ lyd!! http://www.knfilters.com/search/product ... od=63-1113 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jcvold Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 når det gjelder disse insatsfilterene så tror jeg ikke de har noen serlig effekt hverken på lyd eller drag,så gå for et konfilter Link to comment Share on other sites More sharing options...
venture2076 Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 KN og Greenfilters skal man passe seg for på BMW og andre merker. Oljefilmen fra filteret har lett for å sette seg på luftmassemåleren og disse går lett i stykker og må byttes innen kort tid. Vinningen går bort i spinningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[space] Posted April 18, 2006 Author Share Posted April 18, 2006 KN og Greenfilters skal man passe seg for på BMW og andre merker. Oljefilmen fra filteret har lett for å sette seg på luftmassemåleren og disse går lett i stykker og må byttes innen kort tid. Vinningen går bort i spinningen. Mente jeg hadde hørt noe om luftmassemåleren jeg også. Derfor jeg lurte litt. Hvor mye koster luftmassemåleren da, om den skulle ryke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
venture2076 Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Koster ikke disse et par tusen da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 KN og Greenfilters skal man passe seg for på BMW og andre merker. Oljefilmen fra filteret har lett for å sette seg på luftmassemåleren og disse går lett i stykker og må byttes innen kort tid. Vinningen går bort i spinningen. Det finnes tørre konfilter også, slik som de vanlige innsatsfilterene. Så lenge konfilteret da filtrerer tilstrekkelig har det neppe stort å si om det ligger inni en boks eller ikke. Støv kommer like greit inn i boksen. Når det gjelder K&N og powerblanket så laget jeg heller skjold i tynn aluplate selv. Kosta meg vel et par tiere og tok 5 minutter. Tåler mer, ser bedre ut og er enklere å fjerne/sette tilbake. Uansett hadde det liten virkning hos meg. Har kjørt lenge uten noe varmeskjold, og merket ikke forskjell etter jeg fikk det på, ei heller da jeg gikk over fra innsats til konfilter. Men jeg oppnådde det jeg ville - penere motorrom og grommere lyd under pådrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
venture2076 Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Kan jeg spørre hvorfor man gjør alt dette her? KN-filter eller Green Filter er en ting, men kon filter og ommbygging, varmeskjold etc. Hva er vitsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now