Gå til innhold

Senking av e36


-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen anbefallinger/erfaringer om senkekit, gjerne coilovers til E36 som er bra? Hva som passer bra til bmw evt. Har tenkt litt på koni coilovers, men er greit å høre noen erfaringer fra dere der ute hvis noen har! Sånn prismessig tenker jeg ikke å bruke noe særlig over 10k..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anngående KONI: etter mine erfaringer er ikke koni det ypperste av kvalitet, var nemmelig det som stod på bilen min i vinter. Resultatet var at det var gått vann i demperne (gummitettningene var der bare ikke mer) åsså når det vannet frøs.. så kan du jo selv tenke deg. Har hørt fra flere at koni's sett ikke takler den salt-laken vi subber rundt i her vinterstid.

Har nettopp satt på et coilover kit fra KW suspensions, jeg gikk for versjon 1.

variante1.gif

http://www.kw-gmbh.de/en/30_Products/20_KW_Coilovers/10_Variant_1/index.php

Sånn jeg ordna meg det var via kontakter i tyskland så jeg slapp unna momsen da settet skulle inn i landet. Da endte jeg opp på litt over 7 tusen.

Jeg handlet i DTSshop.de i tyskland. Er en tysk side så det er litt vanskelig å finne frem men med en god ordbok og litt velvilje klarer de fleste det.

her er forøvrig direktelink på det settet jeg kjøpte: (for sedan utgaven)

http://www.dtsshop.de/content/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=79247&category_id=&option=com_phpshop&Itemid=1

Du kan jo sjekke hva settet vil koste i norge, jeg ville tro det går for noe under 10k. KW inoxline V1. Meget bra saker, super kombinasjon mellom sportslighet og kjørekomfor. Kjører nå med 60/40 senk og rimelig stiv dempereffekt. Liker den go-cart følelsen man får :) Settet er høydejusterbart 40-80mm foran og 30-60 bak. Og også hardhetsjusterbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Koni på to av mine bmwer... En 525 e34 og en 528 e39... Funket meget bra på begge... Men når det er sagt tror jeg alikevel ikke jeg tar det på min nye 328 coupe. Da tror jeg jeg vil ha Bilstein eller et KW sett... Koni med justering er egentlig tull. Blir ikke brukt. Bak må de av for å justeres og framme blir de sjeldent rørt...

Så jeg tror jeg går for bilstein nest gang... Så får jeg prøvd det og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke sjekket opp det norske markedet på akkurat dette, fordi jeg visste det ville bli billigere å gå utenlands. Men etter litt søking fant jeg protrim.no

http://www.protrim.no/produkter_understell_kw.shtml

Du kan kontakte dem og høre hva de har til bilen din og hvilke priser de har.

De har også powerflex foringer som jeg skiftet til. Bilen er som ny, helt fantastisk! Go-cart i stor skala nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...