Gå til innhold

Store problemer med Statens Vegvesen


Veritas
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel sånn når man har rå bil, alt blir liksom mye vanskeligere da..

Det var garantert en drittsekk som var missunelig på dg, følg rådet til de fleste her på tråden, stikk en annen plass, forresten jævli rå bil/felger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker..

Har nettopp ringt Statens vegvesen Teknisk-svar avd.

Jeg forklarte situasjonen og han lo...!

Skal du ha bilen godkjent, sett på orginalt eksosanlegg, orginalt luftfilter i orginal luftfilterboks. "Du kan ikke regne med at bilen blir godkjent om du ikke gjør dette, til og med det mekaniske teller inn. Verksteder har absolutt ingen rettighet når det gjelder dette, siden det ikke er orginalt". Dette e svare han gir. Enten kjøpe alt nytt etter ta en fullstendig støytest, som jeg har gjort og endt på 88dB (hos vegvesnet).

Ka i f.... er det som skjer?

Gatebil-miljø i Norge er fullstendig umulig hvis Statens Vegvesen skal ha det miste ord i saken.

Har ringt rundt for å prøve å få time på en annen veistasjon. Er det noen i nærområdet oppland/hedemark/oslo som vet om en trafikkstasjon hvor det faktisk finnes folk med hue på? En hver person jeg har pratet med på Statens vegvesen, har gitt meg forskjellig svar. Noen sier at det er lov å bruke sunn fornuft, andre sier det er KUN orginalt som går gjennom. Hadde jeg enda klart å finne en person som er åpen for litt sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker..

Har nettopp ringt Statens vegvesen Teknisk-svar avd.

Jeg forklarte situasjonen og han lo...!

Skal du ha bilen godkjent, sett på orginalt eksosanlegg, orginalt luftfilter i orginal luftfilterboks. "Du kan ikke regne med at bilen blir godkjent om du ikke gjør dette, til og med det mekaniske teller inn. Verksteder har absolutt ingen rettighet når det gjelder dette, siden det ikke er orginalt". Dette e svare han gir. Enten kjøpe alt nytt etter ta en fullstendig støytest, som jeg har gjort og endt på 88dB (hos vegvesnet).

Ka i f.... er det som skjer?

Gatebil-miljø i Norge er fullstendig umulig hvis Statens Vegvesen skal ha det miste ord i saken.

Har ringt rundt for å prøve å få time på en annen veistasjon. Er det noen i nærområdet oppland/hedemark/oslo som vet om en trafikkstasjon hvor det faktisk finnes folk med hue på? En hver person jeg har pratet med på Statens vegvesen, har gitt meg forskjellig svar. Noen sier at det er lov å bruke sunn fornuft, andre sier det er KUN orginalt som går gjennom. Hadde jeg enda klart å finne en person som er åpen for litt sunn fornuft.

Han som godkjente bilen min med justerbart senkesett osv jobba egentlig i Asker, men var i Oslo noen dager i uka for å godkjenne ombygginger. Han hadde hodet på rett plass hverfall. Fikk du vite noe om krav til hvordan målingen skal gjennomføres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det virkelig så *vanskelig* å bare dra et annet sted? Er jo ikke akkurat slik at du bor på Finnmarksvidda. Du bor jo *relativt* lokalt.

Du skriver jo at du "nesten" begynner å angre. Høres jo da *nesten* ut som du da allerede har gitt opp, før du har hørt andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kas eksos har du? filter og annet som lager lyd?

Når dem er så jævli firkantet på d runke vesenet!!

Skjønner f... ikke problemet til de der folkan, ler i tlf, sku vel hadd et par klaps på kinnet, ingenting å le av :x

Min e36 var senka 50-20, simons effektanlegg (bak og midtre potte) + filter, gikk igjennom uten anmerkninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det virkelig så *vanskelig* å bare dra et annet sted? Er jo ikke akkurat slik at du bor på Finnmarksvidda. Du bor jo *relativt* lokalt.

Du skriver jo at du "nesten" begynner å angre. Høres jo da *nesten* ut som du da allerede har gitt opp, før du har hørt andre steder.

Har ikke gitt opp, har ringt, og.. Lillehammer har ledig midt i mai, Elverum har jeg ikke fått tak i, Gol ønsker ikke å overstyre Gjøvik, Lena har ledig midt i mai..

Men ska ikke syt, ska prøv litt tell for å få den gjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... siden du nevner Gol... Hmm.. ser på gulesider at forskjellen fra gjøvik-gol og gjøvik-kongsberg er ca 30min. Kanskje høre der også? Evt Drammen også?

Må ihvertfall ikke "gi opp" det nydelige bilen du har kjøpt deg. Skal nok gå til slutt dette her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eller kan du skaffe TUV papirer på eksosanlegget ditt? Om det er godkjent til din bil, så stiller du vel litt sterkere..

Har hadd walker på en E30 en gang.... det hørtes får å si det sånn :wink:

TÜV-papirer hjelper ingenting til vegvesnet.. På forrige bil hadde jeg papirer på alt som var gjort, i og med at det var jeg selv som hadde gjort alt. Møtte opp for å få skrevet senkesett og effektanlegg, begge med tüv-papirer, men de sa det hadde ingenting å si så lenge det ikke gikk innenfor deres krav.

Har vurdert å skifte ut hele eksosanlegget, men for et helt nytt orginalt, koster det 6700kr.. Litt mye å sløse når jeg abosolutt ikke vil ha et orgianlt anlegg på bilen. Skal forsøke å få kontakt med kongsberg, drammen og elverum imorgen, kanskje det ordner seg hos noen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...