Gå til innhold

Tatt i fartskontroll...


elmirh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en bror som akkurat ble tatt i fartskontroll i 149 i 80 sonen...

Vet noen av dere hva han får i straff for dette? Han går på skole og har aldri blitt tatt i fartskontroll før. Det er ca 6 mnd siden han fikk lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pallespikring. 139 eller 140 er vel grensen for ubetinget?

Med mindre det ikke er formildende omstendigheter... norsk rettsvesen spiller jatzy med straffeneutmålinger, så... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke mulighet for at han får betinget fengsel og en klekkelig bot? I og med han går på skole, er 18 år og aldri har hatt så mye som en bot på samvittigheten?

Hvor mye fengsel får han ca hvis han får noe`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mister nok lappen 8-12 mnd.

Får så ca. 10 000,- i bot.

Da han ikke har noe slikt på seg fra før og at på til er student, blir det nok prøvetid (2 år) og ikke "pallespikring".

(Som student kan en tur i kasjotten føre til at et skoleår må taes på nytt, derfor er det liten sjanse for at han må sone.)

Er ikke lenge siden jeg var gjennom noe tilsvarende selv. ;)

Min endte slik:

-5 mnd. uten lappen

-5 000,- i bot

-2 års prøvetid og ikke pallespikring.

Snittmåling over 8km i 100 sone = snitt på 148 km/h etter fratrekk.

+ lite trafikk, satt ikke andre trafikanter i fare, Klasse A motorvei.

- Fuktig på veien, lettere regn og lettere tåke.

Ofte blir ikke boten så stor, selv når tariffene for forenklet forelegg er overskredet, men du blir straffet på flere måter enn kun med bot og prikkesystemet. (Etter en beslagleggelse har endt, starter en uten prikker i førerkortet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke mange dagene han får tror jeg, men er myyye som kan trekke fra da, så skal aldri si aldri, kan være god oversikt, +/- 5 km/t osvosv, finn alle slike smutthull, så kan d hende det ordner seg:) håper det beste hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, for han hadde snakket med politimannen og han hadde sagt at ingenting var sikkert, men utifra loven skulle han få ubetinget, men det faktum at han går på skole og aldri har gjort en overtredelse før kunne ha innvirkning på dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mister nok lappen 8-12 mnd.

Får så ca. 10 000,- i bot.

Da han ikke har noe slikt på seg fra før og at på til er student, blir det nok prøvetid (2 år) og ikke "pallespikring".

Er ikke lenge siden jeg var gjennom noe tilsvarende selv. ;)

Min endte slik:

-5 mnd. uten lappen

-5 000,- i bot

-2 års prøvetid og ikke pallespikring.

Snittmåling over 8km i 100 sone = snitt på 148 km/h etter fratrekk.

+ lite trafikk, satt ikke andre trafikanter i fare, Klasse A motorvei.

- Fuktig på veien, lettere regn og lettere tåke.

Ofte blir ikke boten så stor, selv når tariffene for forenklet forelegg er overskredet, men du blir straffet på flere måter enn kun med bot og prikkesystemet. (Etter en beslagleggelse har endt, starter en uten prikker i førerkortet.)

Broren min kjørte i 149 i 80...klokken 2100 om kvelden, altså lettere mørkt, tørr vei, lettere trafikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også mye an på type vei han kjørte på. Om det var fortau der og diverse slike ting. Men viss du ser på div. straffer i norge så er det veldig begrenset hvor grovt han kan straffes med unntak av førerkort beslaget, før det overstiger alvorligere saker og det er de forsiktige med da ingen har kommet til skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...