Gå til innhold

Senking av E36


handyandy
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å senke min E36. Men tingen er at det kan se ut som om den allerede er senket bak. Vet at E36èn gjerne er noe lavere bak, noen som vet hvordan dette er orginalt? Hva sier de på Euèn om jeg kun har senket den foran?

takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å senke min E36. Men tingen er at det kan se ut som om den allerede er senket bak. Vet at E36èn gjerne er noe lavere bak, noen som vet hvordan dette er orginalt? Hva sier de på Euèn om jeg kun har senket den foran?

takker for svar...

Bakskjermen ved hjulhuset ligger lavt på E36 og dermed virker det visuelt som om bilen er lavere bak enn foran. En annen mulighet er at bilen har satt seg pga. alder på fjærene eller fordi de er skadet på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man kan senke bare foran uten bytte av fjærer, ved å bytte ut den øvre skålen på toppen av fjærfestet med såkalte senkeskåler. Disse skålene koster ca. 800 kroner hos Autospar og div. andre forhandlere, og skal senke 10-15mm foran. Noen som har prøvd dette ??? Høres ut som en god ide hvis man kun vil senke foran, fordi man synes bilen er lav nok bak. Blir jo samme oppsett / stivhet også, da man jo ikke bytter fjærer.

Mvh

apshai@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...