Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det har størst effekt om man mapper hver motor individuelt, ikke bruker ferdig chip. Hva er vitsen med det hele? JO at bilen går bedre,da spiller det ingen rolle om toppeffekten er bedre. Hvis en bil har 200 hk på topp, og 60 hk på x omdr., og man øker effekten til 70 hk i stedet for 60 hk på dette turtallet, men toppeffekten fremdeles er 200 hk, ja da har man fått en raskere bil. Det er noen som tror at to like biler med samme toppeffekt på 6000 omdr er like raske, de er jo ikke det om den ene yter 10% mer på 1500-4000 omdr. Dessuten er det helt vanlig at forbruket går ned på mange biler.

Nettopp. Og dette har jeg vært svært ivrig med å poengtere overfor firmaene jeg har vært i kontakt med. Er ikke interessert i at toppeffekten flyttes fra f.eks 5900 til 3900. Vil ha litt mer effekt i mellomregisteret og mest på topp. Kan de ikke garantere det, så dropper jeg hele greia.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Noen som har chippet m50b20? Savner litt mer effekt i mellomregisteret.

Toppeffekten er grei.

min e36 320i med M50b20 var chippa,og den dro ifra en tilsvarende bil som hadde effektanlegg,og uten chip,så jeg var fornøyd med chip`en ,og skal gjøre det igjen med min e46 cupe

At du drar fra en orginal en trenger ikke ha noe med chipen å gjøre. Og jeg kan garantere dere at en effektøkning på 10-15hk på så høye turtall som på BMW ikke er så veldig merkbart. Man skal ihvertfall kjenne bilen godt om man skal merke det...

Men alt er relativt. Veldig mangen tror de merker det og for all del. Det er med det som alt annet. Er eieren fornøyd og mener det har gitt mer effekt så er det jo greit. Litt surt å betale 5-6.000kr og ikke mere en dritt... Da sier man det ihvertfall sjeldent :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...