B.E.E. Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Nesten hver gang jeg har bilen i revers, hopper bilen ut av gir. Hva forårsaker dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Synkroniseringsring? Hadde samme problem på en 318, der den hoppet ut av 2. giret..utrolig irriterende og måtte gire rett i 3 giret hver gang man kørte Eg fikk beskjed om at det var veldig dyrt å fikse, mellom 6000-10000kr, så eg kjøpte ny/brukt kasse til 1500kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Synkroniseringsring? Dårlig med synkronisering på reversen, selv på en bmw. Lite kreativt svar kanskje. Kan være en kombinasjon av slitne foringer på overføringa fra girstang til kasse.. Kombinert med et påbegynt nedslitt drev på reversen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Dårlig med synkronisering på reversen, selv på en bmw. Lite kreativt svar kanskje. Kan være en kombinasjon av slitne foringer på overføringa fra girstang til kasse.. Kombinert med et påbegynt nedslitt drev på reversen. Apropos slitne foringer på overføringen mellom gearspake og kasse... er dette typisk slitedeler og kan man evt. skifte foringene selv ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Apropos slitne foringer på overføringen mellom gearspake og kasse... er dette typisk slitedeler og kan man evt. skifte foringene selv ? Jepp. Typisk gammel bimmer det. Litt usikker på e 30.. Men tror det skal gå og få bytta de uten og senke kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Jepp dette er en ganske grei sak. Du kan ta ned mellomakslingen for å komme til bedre, men det er mulig uten hvis du liker å knote. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Det er nok synkronisering på revers,man kan lett hive bilen i revers i 40 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Det er nok synkronisering på revers,man kan lett hive bilen i revers i 40 km/t. Kan ha vært en medvirkende årsak til problemet som har oppstått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Det er nok synkronisering på revers,man kan lett hive bilen i revers i 40 km/t. Heilt sikker? På alle BMW'ar? Eg prøvde å sette min i revers litt før eg stoppa...hadde kanskje 10 km/t. Vart i allfall ein fæl skrapelyd då Står forresten i instuksjonsboka og at bilen skal stå heilt i ro før du set den i revers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Gjør det der et par ganger til på e18... Da hopper det ikke ut av gir no mer for og si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 For og være seriøs her, så har det der med revers og fart sikkert blitt gjort flere ganger på den bilen der. Da blir det bare sånn. Hold den godt tilbake på reversen når du rygger vel og merke, så kan du sikkert leve med den kassa som den er. Rygger ikke rånerunder vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå