c_ellef Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Er sååå lei av tikkingen på bilen min. Har byttet kam, men litt tikking er det der enda. Den er sterkest rundt 2500-3000 omdreininger. Det er liksom det området som brukes mest, så det er meget irriterende. Er det noen andre kjente årsaker til tikking, bortsett fra kam`n ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Prøvd med anna type olje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 Motorrens hjelper også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet April 24, 2006 Forfatter Share Skrevet April 24, 2006 Kjører på helsyntetisk 0-40W castrol olje. De anbefalte den hos BMW forhandleren, den er dyr som fy, men tror du at det er noen annen olje som vil fungere bedre? Kan tikking komme av slitte pakninger i motoren? Eller eksosanlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet April 24, 2006 Forfatter Share Skrevet April 24, 2006 Motorrens hjelper også. Hvordan gjøres det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 24, 2006 Share Skrevet April 24, 2006 ett eksempel bare http://www.qmi.no/PRODUCTS.HTML#3-step Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 25, 2006 Share Skrevet April 25, 2006 0w er for tynn olje på en 316. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet April 25, 2006 Share Skrevet April 25, 2006 Utløserlageret i girkassa/clutchen... Ikke stilt kammen 100% kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet April 25, 2006 Share Skrevet April 25, 2006 Sikker på at det ikke er dysetikking?? Det har nemlig jeg.. Fant det ut etter at jeg hadde justert ventilene for tredje gang uten noe forskjell på verken lyd eller noe annet.. Stikk et skrujern bort på dysene, en etter en, og legg øret inntil skrujernet. Du skal egentlig bare høre en svak tikking når de slår inn/ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
handyandy Skrevet April 25, 2006 Share Skrevet April 25, 2006 Hadde det samme problemet med min! skikkelig irriterende... Jeg leverte toppen til ski motorservice for overhaling. De tok 3500,- for: sliping, koking, nye løftere og ventiler, tetninger og styringer! er vel ikke ille pris det da?! Motoren har aldri gått jevnere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenbk Skrevet April 25, 2006 Share Skrevet April 25, 2006 Er sååå lei av tikkingen på bilen min.Har byttet kam, men litt tikking er det der enda. Den er sterkest rundt 2500-3000 omdreininger. Det er liksom det området som brukes mest, så det er meget irriterende. Er det noen andre kjente årsaker til tikking, bortsett fra kam`n ? justere ventil løfterene, det hjelper nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet April 25, 2006 Share Skrevet April 25, 2006 Er sååå lei av tikkingen på bilen min.Har byttet kam, men litt tikking er det der enda. Den er sterkest rundt 2500-3000 omdreininger. Det er liksom det området som brukes mest, så det er meget irriterende. Er det noen andre kjente årsaker til tikking, bortsett fra kam`n ? justere ventil løfterene, det hjelper nok hvis du klarer å justere de hydrauliske ventilløfterne på m40`n så er du flink Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet April 25, 2006 Share Skrevet April 25, 2006 har en kompis med en e36-316 hans bil tikker noe helt sinnsykt! løning=fri eksos helt fremme ved grenrør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c_ellef Skrevet April 28, 2006 Forfatter Share Skrevet April 28, 2006 0w er for tynn olje på en 316. Hva slags olje vil du anbefale? Tykkere olje, men fortsatt helsyntetisk? Stikk et skrujern bort på dysene, en etter en, og legg øret inntil skrujernet. Du skal egentlig bare høre en svak tikking når de slår inn/ut. Kanskje dumt spørsmål, men hvor finner jeg dysene?Har bestilt bok nå, må lære meg ordentlig hvordan motoren fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 28, 2006 Share Skrevet April 28, 2006 0W står for kaldstartegenskaper (W=Winter) og har ingenting å gjøre med oljens viskositet i varm tilstand. Da bør du heller se på sifferet etter 0W. Jo høyere siffer til slutt, jo tykkere er oljen i varm tilstand. 10W-50 eller 10W-60 kan man jo prøve i sommerhalvåret. Jeg mener at du ikke trenger å bruke helsyntetisk olje. Men prøv gjerne et annet fabrikat - det kan hjelpe. Jeg brukte Mobil1 5W-50 på en Cosworth jeg hadde og ventilløfterene bråka som bare det. Jeg solgte bilen, ny eier skiftet oljefabrikat, og ventilløfterene ble stille. Men er det ikke små hull i løfterene som olja skal gjennom. Om disse kokser, kan kanskje olja få gjennomstrømningsproblemer med tikking som resultat? Å legge løfterene et døgn i diesel vil løsne dritten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå