Eirik Skrevet April 29, 2006 Share Skrevet April 29, 2006 Grattis! Slitan! Selger en del øl den sjappa di ser det ut som med 4 biler i stallen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet April 30, 2006 Forfatter Share Skrevet April 30, 2006 Har fått tilstandsrapport, de mente ihvertfall det. Har ikke sett på det selv, men det kjennes veldig ut som slitte foringer. Har allerede kjøpt de, var ikke så dyr uansett... OK... jeg tror også at jeg har slitte foringer på giroverføringen, men jeg er usikker på om diagnosen er korrekt. Kan du evt. beskrive hvordan girskiftet føles når foringene er slitt ? Jeg har ingen problemer med selve girskiftet, men jeg kan føle (ikke høre) en lett "skrapende" følelse i selve girspaken når spesielt tredjegearet skal legges inn. Jeg kan ikke høre eller merke ulyder i selve gearkassen så det er ikke syncromeshen som er problemet... "skrapingen" kommer trolig fra et eller annet sted på selve overføringen/gearspaken. Noen dager er det ingen "skraping" og andre dager er den der hele dagen... uten et egentlig mønster... Jeg har av og til problemer med å få den i femte gir, samt noen ganger revers. Sikkert fordi foringene lager skjevhet og da treffer jeg ikke giren. Nå føles girspaken som å røre i tomatsuppe, helt løs mao. Har ingen ulyder i kassen ellers! Noen som vet om foringer/ledd i forstilling på e46 som kan lage problemer? Når jeg kjører veldig sakte på elendig brostein, kommer det små klakke lyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet April 30, 2006 Forfatter Share Skrevet April 30, 2006 Grattis! Slitan! Selger en del øl den sjappa di ser det ut som med 4 biler i stallen... hehe, blir ikke mye til overs for å si det slik! før jeg får solgt den andre cabben har vi ikke til salt i havregrøten engang. Men, det er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet April 30, 2006 Share Skrevet April 30, 2006 Fin fin bil du har fått deg. Grattis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2007 tjohei, flink å oppdate tråden ser jeg. kjeft på meg. jaffal, tur til trondheim1ste gang= servopumpe røk. tronrud fixet. tur til trondheim andre gang gikk greiere. jaffal turen oppover. Her er på vei nedover: Her er rett etter dovre rett før servopumpe ryker for andre gang: her er på toppen av valdres en stund etter servopumpe ørk for andre gang: Og så til slutt en trivelig kar lenge etter servopumpen røk for andre gang, som etter noen km har forstått at dette må jo gå på garanti! Det gikk på garanti, og bilen går som en rolex igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2007 forresten så er nå alle foringer i giroverføring byttet( den siste måtte man av med girkassen for å nå). Og giringen ble nesten som ny. Den har også blitt skjemt bort med bilstein sprint samt nye foringer i understell både foran og bak Den er herved helt jævlig å kjøre med på humpete vei. men sånn skal vi ha det!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 1, 2007 Forfatter Share Skrevet November 1, 2007 Har lagt den for salg, må ikke selge og har heller egentlig ikke lyst men vil samtidig ha 1er coupe neste år http://www.finn.no/finn/object?finnkode=11610239 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå