Gå til innhold

E36 med 19" felger

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har 235 på min og det subber med ett menneske baki, så trodde ikke det var plass til mye mer:)

Innpress er spiller jo en STOR rolle da.

Tenk deg at hjulet bare blir bredere på innerkant!

(Med ET 60 kan man sikkert ha 305/25-19 dekk uten att det subber og uten valsing! Veldig mange som skulle satt seg litt mere inn i dette med innpress og det som hører med) 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plass må det jo være. Hvordan ellers er det plass til 265 dekk uten problemer?

Subber det har du for lavt innpress eller ekstrem senking. (tipper du har ET35). Alternativet er lett valsing eller gå for en felg med høyere innpress (f.eks ET40).

Men det er helt klart penest når det er så lavt innpress som mulig,uten å stikke utfor skjermen.

Kan også hende det subber i støtfangerplast bak. Ikke uvanlig på E36 med store hjul. Det går seg som regel til med tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Med ET 60 kan man sikkert ha 305/25-19 dekk uten att det subber og uten valsing! Veldig mange som skulle satt seg litt mere inn i dette med innpress og det som hører med) 8-[

Det er jo begrenset med plass på innsiden og da! Samtidig hvis man øker innpresset forran så får du samtidig problemer med subbing ved sving forran.

Man må finne den perfekte balansen mellom dimensjon og innpress eventuelt valse og øke dimensjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo begrenset med plass på innsiden og da! Samtidig hvis man øker innpresset forran så får du samtidig problemer med subbing ved sving forran.

Man må finne den perfekte balansen mellom dimensjon og innpress eventuelt valse og øke dimensjonen.

Framfelgene mine har ET35. Bakfelgene har ET40,men helt uten problemer er det ikke..hehe :wink:

:idea: Har du problemer med subbing på innsiden foran kan du gjøre som meg og montere svingbegrensere på tannstanga; i mitt tilfelle utgjorde det ca.1 cm. mindre styreutslag ytterst på hjulet.

Disse fåes kjøpt originalt hos BMW,delenummeret er 32111140479 og koster ca. 150,-

I tillegg har jeg massive, eksentriske bærearmsforinger fra E30 M3 istedet for de "slappe" originalforingene. Disse flytter hjulet ut og frem ca. 1,5 cm. Koster ca 1200,- hos BMW og delenummeret er 31129061222.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...