Gjest Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 Hmm.. kan jeg bruke noe annet enn en vannpumetang?
Gjest Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 I god tro dro jeg avsted sammen med fattern for å slepe bimmern hjemover.. mens vi slepte bilen så prøvde jeg å starte.. satt den i 3 gir.. å vips.. så startet den... motor går 100%.. jaja.. sikkert startern da tenkte jeg.. så stoppet jeg bilen her hjemme.. ventet 5 min, og prøvde å starte igjen.. og den startet som bare det... Eeh... noen som har peil? kan det fortsatt være bensinpumpa som er dårlig elns?
Gjest Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 Nå får jeg ikke start / får start litt random... noen merklige klikkelyder når jeg skrur på tenninga.. hmm.. kanskje bensinpumpa har dårlig kontakt elns..
Zipp0 Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 tipper at enten så synger releet eller bensinpumpa på siste verset..
2RE_Racing Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 Gratulerer. Du har vakkelkontakt. Et sant helvette kan det være..
Gjest Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 nå starter den ikke i det hele tatt.. og det kommer ingen lyder av bensinpumpa når jeg vrir om tenninga... så jeg skal prøve å skifte den i morra.. vakkelkontakt??
2RE_Racing Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Vakkelkontakt er en elektrisk feil som kommer og går akkurat slik den vil.. Jeg vil med 99% sikkerhet kunne påstå at det ikke er pumpa som er problemet. Det kan være det elektriske til pumpa, eller det kan for så vidt være noe helt annet..
Mr_Sunde Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Ingenting er som å feilsøke på periodiske feil:) Håper du får orden på bilen din.
2RE_Racing Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Ingenting er som å feilsøke på periodiske feil:) Ha ha ha. Veldig morsomt.
Gjest Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Hmm...ja.. men jeg må bare prøve å skifte den å se om det hjelper.. har ikke så mye feilsøkingsverktøy akkurat.. går det an å få kjøpt noe slikt forresten? kabel til laptop etc?
Mr_Sunde Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Du kommer langt med en spenningsmåler eller gjerne et multimeter. Kan jo starte med å sjekke om det er spnning på bensinpumpa når tenninga er på. Dette må du da måle når bilen ikke vil starte. Viss ikke så er det bar å måle videre for å se om du finner ut hvor problemet ligger.
Gjest Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Hva med releer? kan det være et bensinpumperelee som er gåent? sjekka sikringa fremme (brenseletterlleranna) tsyk.. men den var ok... Hvor er releer og slikt som har noe med pumpa å gjøre...?
Gjest Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Men mener dere at jeg skal bruke vannpumpetanga på den første store rundingen? der det også er et par slanger som går inn, en kontakt som sitter "%%"# fast og en slange til... Pumpa sitter vel under her en plass?? kan ikke det stemme? Hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå