Dazed Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 Jfr. http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=286350 Har du, eller kjenner du til, en heftig E30, med mye effekt/svær motor eller noe som i det hele tatt minner om det jeg beskriver i linken over her, eller rett og slett en over gjennomsnittet heftig E30? Er den i tillegg godkjent av tilsynet slik, er det enda bedre. Da har du muligheten til å skryte litt nå, for jeg vil nemlig vite alt om bilen/ombyggingen. Så, værsåsnill: Vis meg din E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 Du kan jo bla litt i denne tråden. Er ikke min bil, men fy f... så rått:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOREBMW Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 her er min da..ikke helt ferdig enda, men det nærmer seg.m50 motor med turbo. lese mere på min tråd: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=12843 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 niiiice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazed Skrevet April 27, 2006 Forfatter Share Skrevet April 27, 2006 Nå snakker vi! Mer, takk! Er det forresten ikke slik at "beemer" brukes om BMW motorsykler, og "bimmer" om biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet April 27, 2006 Share Skrevet April 27, 2006 Tror at både Beamer, Bimmer, Beemer osv. mest brukes om biler og kanskje i neste omgang om MC. Dette er vel et typisk amerikansk fenomen ettersom de elsker forkortelsene sine. Når det gjelder ombygging av E30er så er det MANGE som bygger om slike biler. Jeg er en av dem og såvidt meg bekjent den andre i Norge som setter i en V12 motor. Helge Vik er vel kanskje den mest kjente i Norge med sin svært strøkne M3 med overladet M5 motor med 1000hk(???). Det er svært enkle biler og dermed er det også ganske enkelt å gjøre modifiseringer/forsterkninger selv. Men, det fine er at det finnes et hav av firmaer og privatpersoner som selger spesialdeler til alle områder på en E30. Du kan få en MEGET kapabel banebil om du er villig til å bruke litt penger. Om du trenger spesifikke råd eller tips så kan sikkert både Tore (lenger opp her med M50-turbo motor i) eller jeg gi deg tips. Konklusjonen er at om du vil bygge noe rått, så skal det ikke stå på tilgjengelighet på verken kompetanse eller deler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazed Skrevet April 27, 2006 Forfatter Share Skrevet April 27, 2006 Det høres bra ut. Jeg stilte noen spørsmål i bmwccn-tråden jeg linket til øverst her, som jag håper at innehaverene av denne kompetansen kanskje svarer noe på etter hvert. Kan jo gjenta det har, selv om det kanskje hører hjemme i teknikk-forumet: ----8<------------ S38 i E30, da? Over til morobil-tanken. Har lenge tenkt på E30 med sekser og litt pulver som et fint bane-/morobil-prosjekt... Hvis jeg får tak i en E30 som har hatt original sekser og skivebremser rundt hele, er vel ikke dette et helt umulig prosjekt? Hva er "vanlig" å gjøre med bakaksel/hjuloppheng og bremser på E30 med litt motor? Bytte til E36/M3-deler? Det er vel ikke helt "bolt-on"? Passer en slik S38 rett i motorfestene åp en E30 med sekser? Må kardang/mellomaksel forkortes/tilpasses? Høres det fornuftig ut å starte et slikt prosjekt med å lete etter en E30 med sekser, (gjerne defekt motor,) fortrinnsvis todørs, uten luke, som godt kan være stygg og slitt, og gjerne med minimalt av utstyr, så lenge karosseriet er helt og ordentlig? ---------->8--------- Har hatt lyst til noe slikt lenge, men slike ting blir fort dyrt, og med dårlig garasjeplass, dårlig tid og nylig opptatt digert boliglån, har det ikke akkurat blitt prioritert. ...Men det høres jo ikke helt umulig ut hvis jeg finner et rimelig objekt, og går rolig ut fra start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dazed Skrevet April 27, 2006 Forfatter Share Skrevet April 27, 2006 Hmmm. Må man til Tyskland for å få godkjent slike biler? Hvorfor det? På en gammel E30, slipper man unna ekstraavgiftsinbetaling når man trimmer eller "ettermonterer" noe med mer effekt og slagvolum, ikke sant? Kanskje en moderatur burde flytte dette til "Teknisk"-forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå