Gjest Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 Noen som har en rask guide eller kan gi meg et liten indikasjon på hvordan jeg skifter Bensinpumpa på bilen min? har fått vite litt da, men om noen vet mye her så er det bare å syne ut:) Takk:)
Haug530D Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 Etter som jeg har forstått så står denne i bensintanken og er forholdsvis enkel å komme til, er ett deksel bak i bagasjerommet på høyre side, skrur du det ut så kommer du til på oppsiden av bensintanken.
Gjest Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 Da har jeg skrudd vekk det dekselet..der har vi to slanger, hvor den ene har pil inn, og den andre pil ut.. jeg antar at dette er bensin inn og ut gjennom pumpen? men jeg kan ikke se pumpen ennå.. må jeg skru vekk noe mer der eller?
Zipp0 Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 så skrus du av den store svarte ringen som sitter rundt de slangene på en måte, (kan sitte litt vrient men bruk en stoor vannpumpetang) når den er borte er det bare og ta av slanger og løfte pumpa ut
ronnie Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Ligger pumpa løst nedi tanken eller? (Skal bytte besninpumpa jeg også)
Gjest Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Heisann.. har ikke rukket å lage en guide ennå, men kan gi deg en liten briefing her.. Tar du det fra oppsida må du fjerne dekselet som nevnt over.. deretter må du løsne det runde "lokket" som du vil få øye på.. ta ut de to slangen som kommer inn, samt den kabelen som er koblet på der. For å løsne lokket, bruk rå makt og et skrujern + hammer.. eller en vannpumpetang:) Når du har fått vekk det, løsne to eller tre klips nede i tanken, og hele stasen kommer opp.. det er deler av pumpa, selve bensinpumpa er fortsatt fast - og er klipset den også..ligger løst i tanken ja, innretningen den er festet i er vel fast i tanken om jeg ikke tar helt feil nå. forholdsvis greit å få den ut - er noen klipsepatenter der også tror jeg! Bare spør om det er noe mer du lurer på
ronnie Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Hvordan er det å feste den i bunnen av tanken igjen da? Er jo ikke så lett å se noe... Noen som har tegninger av hvordan den er festet?
Gjest Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 det er ikke vansklig faktisk, om du har en lyskaster eller noe som kan lyse opp litt så hjelper det.. får du den ut så får du den inn også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå