Gå til innhold

Basskasse bak i en BMW e36

Anbefalte innlegg

Kjøpte en e36 coupe forleden. Denne bilen hadde en oppgradert stereo med alt i alpina. Også en 12" sub bak i en kasse som velter frem og tilbake. Passer rett og slett ikke i en bil som skal kjøres litt aktivt!!!

Har derfor fjernet reservehjulet og sagd vekk "tappen" som holder dette på plass. Tenkte jeg skulle felle ned subben i dette hullet og heller kjøre med en boks skum om jeg punkterer :-). Forsterkeren er såpass fysisk stor at jeg neppe får plass til den også her... (V12 forsterker)...

Det jeg da lurer på er om noen her inne har gjort noe liknende? Hadde vært gøy å sett andres måte å løse dette på. En ting jeg ikke er sikker på enda er for eks hvordan jeg skal beskytte elementet? Har grill, men jeg vil at "gulvet" skal være rett uten en hump og grill.... Kan for eks montere subben i en kasse som jeg så skrur opp under gulvplaten som jeg igjen borrer noen hull i der subben kommer opp åg så trekke denne igjen med stoff? Da er alt borte og jeg har alikevel godlyd...

Har du gjort noe slikt hadde det vært gøy å sett hvordan din løsning er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort dette selv, men mener pioneer har en sub som er ment å plasseres i reservehjulsbrønnen.

Har i hvert fall sett at det eksisterer.

En løsning er å ta å legge noen avstandsstykker med litt tygg dobbelsidig tape rundt om nede i "hullet". glad pack og så bruke glasfiber.

*hmm har jeg ikke sett det på gjort på et forum skal tro...*

skal poste link om jeg finner eller kommer på noe mer...

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre det sann som jeg har gjort det her?

Den kassen du ser der består av ett glassfiberrør med en diameter på 52cm.

Ganske greit å bygge ned i hjulbrønnen.

IMGP0943.jpg

IMGP0946.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak på det røret? Det er nettopp slike rør som skal til for et vellykket bygg.... Har nå bygd min ned i bagasjen på min coupe... Skal legge inn noen bilder, men skulle hatt det røret der altså....

Send meg eventuelt en PM!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...