Gå til innhold

Soting av vindu


hanzen99
 Share

Anbefalte innlegg

her er det erfaring som gjelder.

gjør du som 2RE sier så blir d ikke bra. masse såpevann får du legger på filmen ++++

få noen som kan det til å gjøre det for deg. kommer litt ann på filmen men hvis den er dys så er det dumt å gjøre slik feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passpå at det er relativt støvfritt i rommet du bruker. Hår som faller på vinduet må også fjernes.

Dette kommer fram etter en stund når sola har jobbet med filmen etter montering, og vises veldig godt...

Ellers gode tips før.

Dersom du ikke har lagt så mye film før: Kjøp mere enn du tror trenges... Det kan bli noe krøll. Surt å gå tom for film når rutene er ute.

Du kan bruke hårføner på kanten dersom du plages med å fjerne de sisste boblene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut rutene, legg på film, også bruker du blank neglelakk på kantene etterpå. La lakken tørke skikkelig, så monterer du igjen. Da skal det bli bra. Lykke til.

Hvorfor må jeg har negellakk på kantene?

Sånn at det ikke løsner i kantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Jeg tenkte å ta en ganske mild sort soting rund baut (utenom frontrute).

Jeg har hørt at man skal bruke MASSE vann..

Men jeg har et lite spørsmål; At soting på frontvinduene ikke er lovlig vet alle, så mitt spørsmål er da; er det mulig å klare å rive av sotinga igjen i en evt kontroll, eller er dette bare å gi opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Jeg tenkte å ta en ganske mild sort soting rund baut (utenom frontrute).

Jeg har hørt at man skal bruke MASSE vann..

Men jeg har et lite spørsmål; At soting på frontvinduene ikke er lovlig vet alle, så mitt spørsmål er da; er det mulig å klare å rive av sotinga igjen i en evt kontroll, eller er dette bare å gi opp?

går fint an å rive sotinga av! men ha en dært me neglelakk fjerner med deg i hanske rommet elns til enhvær tid da.. hvir du er redd for det! jo bedre kantene blir jo mere originalt ser d ut! jeg tonet vinduene mine på min e30.. ble jææævla bra=) knallfine kanter og ser nesten originalt ut! men så har jeg den lyseste sotfilmen! men gjorde mye på utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det erfaring som gjelder.

gjør du som 2RE sier så blir d ikke bra. masse såpevann får du legger på filmen ++++

få noen som kan det til å gjøre det for deg. kommer litt ann på filmen men hvis den er dys så er det dumt å gjøre slik feil

Må jo seff følge instruksjonen som følger med filmen da.. Der står alt om såpevann osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge solfilm selv er ikke å anbefale hvis du ikke har erfarling med det fra før, problemet er at får du "bobler" under filmen etter kort tid om ikke gjør ett ordentlig forarbeid. Samme problemet får du hvis det er mye småriper i vinduet.! I Bodø er det ett firma som heter Tintorama som kun driver med soting/solfilm. Gå inn på hjemmesiden deres (evt ring dem), så finner du mange svar/tips omkring solfilm.!

Adr er: http://www.tintorama.no (Tlf: 90 60 74 36)

Lykke til.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan forklare hva dette betyr? (tatt fra tintorama sine sider)

"Toning av bilglass foran B-stolpe er i følge norsk lov ikke tillat. Eier plikter selv å få dette godkjent hos rette instans før kjøretøyet brukes på offentlig vei. Montering av solfilm foran B-stolpe finnes det ikke noe forbud mot."

hva er forskjell på toning og solfilm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...