Mack10 Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Noen som har en god veiliedning til hvordan man strammer viftereimen?? Den hyler når jeg setter på frontlys og varmetrådene i bakruten.. Er vel dette som må gjøres?? Har sprayet silikon på reimen men den hyler fortsatt.. Arne
a-olsen Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Jeg har lite peiling på slikt, men pleier det ikke og være noen justeringsmuligheter på dynamoen? Dynamoen er vel som regel festet med 2-3 bolter, løsne på noen av de, og flytt litt på dynamoen og så stram til igjen. Var i allefall dette jeg gjorde på min.. Men vet ikke om det virker i dette tilfelle! Lykke til videre
Bmw323i Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 på venstre side av dynamoen ser du en slags skinne med en gjennomgående bolt. du løsner litt på bolten som er på høyre side, bare litt, ikke skru den helt av, så tar du en 17 eller 19 nøkkel (er ikke helt sikker men) og drar den til deg. da vil dynamoen skyves fra motoren og viftereima vil strammes.
Sir Hofstad Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Har du en 320 e36 er det automatisk strammehjul... Skriker det må du se på reim, lager i strammehjul osv. Lykke til!
Evopower Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Og bytt reima når du først er i gang, koster ikke mange kronene..
oddis Skrevet April 28, 2006 Skrevet April 28, 2006 Hvor mye skal slingringsmonnet være på slakken i reima? Har hørt 1-2 cm? Viktig å ikke få den for stram heller, da kan lagrene i vannpumpa bli slarkete.
Mack10 Skrevet April 29, 2006 Forfatter Skrevet April 29, 2006 Det er en 320i e36 ja.. Går det ikke ann og stramme den da?? Hjelp??
Aracna Skrevet April 29, 2006 Skrevet April 29, 2006 Ta og bytt hele reima. Hva ikke det hjelper, må du som Ske1eton sier; sjekke lager i strammehjulene, vannpumpa og dynamoen osv. Reima strammes automatisk på din bil.
Mack10 Skrevet April 29, 2006 Forfatter Skrevet April 29, 2006 Er det vanskelig og bytte reimen?? Har akkurat kjøpt reimspray men det virker som den ikke har noen effekt.. Virker i 2 sek men så kommer det tilbake igjen.. Hvor er det bra og kjøpe reimer?? Er vel forskjell fra sted til sted??
Gunnar Skrevet April 29, 2006 Skrevet April 29, 2006 Hvor mye skal slingringsmonnet være på slakken i reima? Har hørt 1-2 cm? Skal kunne beveges 1 cm.. men det er rimelig stramt. Får hyling hvis den er noe særlig slakkere.. men selvfølgelig, det er jo vanskelig å måle noe sånt siden styrken man legger på blir helt individuelt. Er det vanskelig og bytte reimen??Har akkurat kjøpt reimspray men det virker som den ikke har noen effekt.. Virker i 2 sek men så kommer det tilbake igjen.. Hvor er det bra og kjøpe reimer?? Er vel forskjell fra sted til sted?? Biltema fraråder ihvertfall jeg. Har elendig erfaring med reimer derfra. Etter en stund glipper og hyler de selv om de er stramme. Mens mye eldre originalreimer fortsatt fungerer helt fint..
Jonner'n Skrevet April 29, 2006 Skrevet April 29, 2006 sjekker man ikke om viftereima er stram nok ved å vri på den? og den skal ikke kunne vris mer en 90 grader? eller er dette den mer "stranda langs veikanten" metoden....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå