Gå til innhold

Se her Folkens, trenger litt synspunkt

Viko
 Share

Anbefalte innlegg

I natt ca kl.02.30 Stoppa en kammerat av meg på en busslomme utforbi Sjøboden i Bergen retning Åsane, der kommer en buss og kjører seg inn på busslommen og tar siden på bilen, førerdør, fremskjerm, og støtfanger, og kjører seg godt frem på busslommen i retning Engelen, dette var jævlig fustrerende, han kammeraten min stoppa der i 1 min for å plukke opp noen felles venner for så å kjøre på narchspiell, det er selfølgeleg bussjåføren sin feil da han feilberegna bilen.

Kordan blir dette no, skademelding er utfylt osv.

Eg vet kordan dette fungerer, med skade taks osv.

Men det er vel lov og stoppe i busslomme for av og påstigning med personbil??

Dette var/er en Skropel Vectra 16v, så det er jo litt verdi i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lov så lenge en ikke er "til hinder for bussen"

Ja det var det eg og mente, bilen stod 2cm fra fortauet, akkurat starta den, ikkje eg da eg ikkje var edru da, men han som eiger og kjørte bilen.

Etter nærmere titt i dag er nok hele siden tatt, bakfanger, bakskjerm, bakdør, frontdør, speil, fremskjerm støtfanger fremme.

Blir dyrt dette tror eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heiter vel seg det at, en ikkje skal være te hindrig for bussen ja, men dette er vel egentlig ganske opplagt bussen sin feil, kan ikkje berre brette opp etter biler heller, en skal ikkje tviholde på "sin" rett i trafikken.

busser generelt er noke fordømte tullekjørerea, en ska liksom ha vikeplikt for dei i 60sonen og nedover? dei berre bretter ut, 1sek etter dei har begynt å blinke, veit ikkje kor mangen ganga eg har vært på sida på en buss, da han plutselig bretter ut, uten bruk av blinklys. er så jævli irriterandes, trur dei eige veien. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busser generelt er noke fordømte tullekjørerea, en ska liksom ha vikeplikt for dei i 60sonen og nedover? dei berre bretter ut, 1sek etter dei har begynt å blinke, veit ikkje kor mangen ganga eg har vært på sida på en buss, da han plutselig bretter ut, uten bruk av blinklys. er så jævli irriterandes, trur dei eige veien. :evil:

Ska ikkje kjemme alle med samme kammen, men det er ein go del som sliter med kjøringen ja.

Surt, sikkert muligheter for kondemnering, da skadene var mer omfattende i dagslys en i natt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ta alle under en kam ja, men de buss-sjåførene er noen helvettes idioter. Bretter seg ut uten å blinke, bretter seg ut når du er på siden av bilen... De tror de eier veien ja! :evil:

Leit å høre ang. bilen. Det er åpentbart buss-sjåføren sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...