Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2006 Da fikk jeg endelig skiftet bremser bak også. Ble kun vanlige skiver nå, men det trengtes! Skiftet samtidig bakker til håndbremsen og alt av fjærer som fester bakkene. For et prakkarbeid Pakke fra koed: Her har jeg satt på nye fjærer og bakker: Og det ferdige resultatet etter mye banning og litt lakk: Nå må jeg vel ut å sette på vinterdekka
maartn Skrevet Oktober 26, 2006 Skrevet Oktober 26, 2006 Vinterdekk er trist, men det positive er jo at man kan det litt gøy i snøen Har du bygd om til skivebremser bak eller? så ut som en trommel som har stått der?
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 26, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2006 Er nok ikke trommler på en 323i nei. Levert originalt med ventilerte skiver bak den. Regner med du tenker på bilde #2? Isåfall viser dette bildet hvordan det er inne i skiva bak. Altså det du ser er håndbrekkmekanismen (bakkene presses mot innsiden av skiva).
Ellingsen B. Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Fortsatt fint å se at bilen er i gooode hender En perle av en e36 den der
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2006 Ja da kom "pre-vinteren" til Trøndelag også Så da var det på med vinterfelga (forøvrig nye Nokian Hakkapelitta Piggfri): Så var det å vaske sommerfelga, så her står de ny vaska: Og klar til lagring i sine nye "dekkposer": God vinter til alle
Ellingsen B. Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 Der var snøen ja..Tror jeg må skynde meg litt å fremskaffe vinterbil!. Er vel ikke mange dager før snøen faller her i Oslo også.. De dekkposene..Noe du fikk av dekkmann eller noe du har kjøpt? Likte de
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 27, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2006 De er kjøpt hos Dekkmann ja. Tror de var på tilbud til 200kr, så da måtte jeg bare ha de
maartn Skrevet Oktober 27, 2006 Skrevet Oktober 27, 2006 fy søren for noen lekkre vinterfelger *hint*
Kjetil 323i E36 Skrevet November 7, 2006 Forfatter Skrevet November 7, 2006 Da fikk jeg endelig nok "ork" til å trekke basskassen. Det tok tid Ferdig trukket: Måtte også kjøpe meg nytt batteri idag, og valget falt på et Exide Sønnak Millenium 3. Dette hadde 680A kaldstartstrøm og 65Ah. Kaldstart greiene var iallefall betraktelig høyere enn det jeg hadde. Og her er begge deler montert i bil. Subkassen ble festet med borrelås.
Odland318is Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Enser jeg en RF Power 551.X forsterker i bagasjen? Og hva var greia med stropper i nettingen bundet fast til felgene...MacGyveropplegget dit??
Ellingsen B. Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Ble pent det Kjetil Ble det fin lyd også? Holder det kun med borelås? Du er ikke redd for at den skal glippe..?
Kjetil 323i E36 Skrevet November 9, 2006 Forfatter Skrevet November 9, 2006 Enser jeg en RF Power 551.X forsterker i bagasjen? Og hva var greia med stropper i nettingen bundet fast til felgene...MacGyveropplegget dit?? Forsterkeren er en RF Punch 301m + Alpine 10" Type-R sub. Stroppene er der for å feste nettingen. Ble festet med sikaflex, og det er ikke akkurat noe hurtig tørkende. Ble pent det Kjetil Ble det fin lyd også? Holder det kun med borelås? Du er ikke redd for at den skal glippe..? Lyden er helt grei. Har den bare der for å få litt mer fylde i bassen, så er egentlig bra fornøyd ja. Borrelåsen holder nok ikke viss det blir litt for mye aktiv kjøring, men har nå lekt meg litt på snøen og den sitter nå på samme plass fortsatt Hadde jeg ikke hatt en bot å betalt denne måneden, så hadde det nok blitt FK hovedlykter...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 Da fikk jeg endelig tatt en skikkelig vinterpuss. Har vært sørpe-vær de siste 2-3 ukene, så har vært liten vits i å vaske. Fikk tatt av lister rundt om på bilen og fikk tatt bort en del dritt som lå under der osv. Bilder fra shinen: Før start av skikkelig utvendig vask med kaldavfetting og vask med svamp: Her er gutta i full gang med å legge på lakkrens og polering: Innvendig shine: To stykk pene glinsende E36'er (henholdsvis min 323i og en kompiss sin 328i): Litt reklame for Meguiar's produkter som ble brukt: - NXT CarWash - NXT TechWax - Natural Shine (Vinyl & Rubber) - Gold Class Rich Leather - Clear Coat Body Scrub - Gold Class Applicator Pad Og tilslutt et "badass" bilde Nå sover jeg godt noen netter til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå