askeladden Skrevet April 30, 2006 Forfatter Skrevet April 30, 2006 nu får eg ikke motorn over 2000 omd.. å så hører eg noe rasling i eksosanlegge
Ballder Skrevet April 30, 2006 Skrevet April 30, 2006 Jeg ville bare hjelpe han som startet tråden med problemet Skjønte jo at du ville hjelpe han. Men som jeg sier så har ikke kat'n en dritt og si for mtorstyringen med tanke på lambda... Ikke en dritt og si i det hele tatt egentlig.
Ballder Skrevet April 30, 2006 Skrevet April 30, 2006 nu får eg ikke motorn over 2000 omd.. å så hører eg noe rasling i eksosanlegge Jeg er langt ifra noen dreven kar når det kommer til elektronikk og styringsmoduler med tilhørende sensorer. Blir bare synsing fra meg nå... Det er vel tre ting som slår meg i første omgang.. 1. Luftmengdemåler. (husker ikke om det er nevnt før i tråden her) 2. Spjeldsensor... (kan være så enkelt som at den har løsnet og kommet ut av justering) 3. Kaldstart sensoren. (eller hva den heter..) Sitter som regel i luftfilterboksen en plass.) Hvor er dere som kan dette nå da?? Den skranglingen du har i eksosen tror jeg neppe er årsaken til problemet ditt, såfremt det ikke er halve lamdan som ligger der og skrangler.
askeladden Skrevet April 30, 2006 Forfatter Skrevet April 30, 2006 nu får eg ikke motorn over 2000 omd.. å så hører eg noe rasling i eksosanlegge Jeg er langt ifra noen dreven kar når det kommer til elektronikk og styringsmoduler med tilhørende sensorer. Blir bare synsing fra meg nå... Det er vel tre ting som slår meg i første omgang.. 1. Luftmengdemåler. (husker ikke om det er nevnt før i tråden her) 2. Spjeldsensor... (kan være så enkelt som at den har løsnet og kommet ut av justering) 3. Kaldstart sensoren. (eller hva den heter..) Sitter som regel i luftfilterboksen en plass.) Hvor er dere som kan dette nå da?? Den skranglingen du har i eksosen tror jeg neppe er årsaken til problemet ditt, såfremt det ikke er halve lamdan som ligger der og skrangler. Spjeldsensor??? det en snill skrangle lyd bak luftmengdemåleren høres ut som om det kommer fra en av di dupetittan nedi deg ane ikke va di er til aldrisett di for var heller ikke der på den gamle 318 1992 mod
askeladden Skrevet April 30, 2006 Forfatter Skrevet April 30, 2006 det virke vel egentlig som om den vil kveles,, men slipp mann gassen klara eg å holde den i live
Sir Hofstad Skrevet Mai 1, 2006 Skrevet Mai 1, 2006 Helt enkelt: INNMATEN I KATALYSATOREN HAR LØSNET OG STENGER FOR EKSOSEN!!!!
OKSE Skrevet Mai 1, 2006 Skrevet Mai 1, 2006 Vel Lambdaen har ein varmekolbe i seg som varmer opp lambdasonden når den er kald, dettefor at den skal få rett verdier for det er riktig at lambda'en skal være varm. MEN katalysatoren virker ikkje inn på lambda'en. Mn catalysatoren MÅ være varm for at den skal virke, det må være det verkstedet meinte ellers er di litt ue på jordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå