Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg skal ha matter :) Så det bør ikke være noe problem, men blir det for ille skifter jeg det ut med det nye når det kommer. Blir i hvertfall veldig pent!

Skal legge ut fler bilder i kveld når jeg er ferdig med alt :)

• Svar 585
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

En lang dag er ferdig og nå er det bare småtterier igjen.. Nedre del av dashbord må på igjen, litt små detaljer og noen skruer (må skaffe fler).

Her er litt bilder fra monteringa: (blitsen ødelegger HELE inntrykket da man ser godt detaljene i skinnsetene og stripene etter lakkeringa. Dette er IKKE tilfellet i virkeligheten med egne øyne...)

Ellers skal jeg komme med noen gode helhetsbilder når alt er helt hundre, noe et forhåpentligvis er i løpet av torsdagen..

DSCN2960.jpg

DSCN2963.jpg

DSCN2964.jpg

DSCN2962.jpg

Skrevet

Da er jeg ferdig, og gjett om jeg ble fornøyd! Alt fungerte uten problemer da det ble plugga i, og bilen ble en helt annen bil med en gang :)

Fikk revet av slangen til turbotrykksmåler under montering så må skifte den i morgen. Ellers så skal den vaskes og shines i morgen, så skal jeg få tatt noen bilder til dere :)

Og ja, det var trangt i midtkonsollen til alle ledningene :P

Takk for positiv tilbakemelding!

Skrevet

Ny slange ble til turbotrykksmåler og første prøvetur for våren ble foretatt. Det er et eller annet som er galt, for den lader i hvertfall 1.1 bar, selv om det i teorien ikke er mulig da wastegate skal åpne ved 0.9 bar uten noe mottrykk..

Det går i hvertfall fælt, og hvis den klarer dette trykket uten tenningsbank på 98 blyfri kommer jeg til å prøve det en stund.. I dag fikk jeg problemer med tenningsbank da jeg var på reservetanken med 95 blyfri..

For alt jeg veit kan det jo være været som skaper den enorme effektøkningen :P

Her er i hvertfall de lovte bildene av interiøret :)

DSCN2972.jpg

DSCN2975.jpg

DSCN2978.jpg

DSCN2976.jpg

DSCN2973.jpg

Skrevet

Men 1,1 bar?

fyfy [-X

Mm, jeg veit det.. Får se hvordan den oppfører seg etterhvert.. Jeg tror det var tilfeldigheter som gjorde det i går...

Anyway, takk for alle fine tilbakemeldinger. Gir motivasjon :)

Skrevet

Da er alt i orden igjen. Var nok bare tilfeldigheter som gjorde at ladetrykket ble så høyt som det ble. Nå lader den i hvertfall maks 0.9 bar og lambdaverdiene ser noenlunde stabile ut. I 1.giret ligger den litt under optimalt, men det er ikke noe problem..

Nå venter jeg bare på treffene framover :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Lite som skjer om dagen. Har fått teppet fra USA, og det så bra ut det, men foreløpig er jeg veldig fornøyd slik det er nå, så har valgt å arkivere det fra USA så lenge. Får se senere hvordan det går med det teppet jeg har nå på sikt, og eventuelt ta en ny vurdering hvis det skulle slites ned igjen til det blå.

Ellers har jeg kjøpt nytt batteri. Måtte til etter en hard vinter :P

Jeg må i hvertfall gå til innkjøp av en progressiv bensintrykksregulator (helst før Rudskogen) for avhengig av vær og motstand lader turboen nå alt fra 0.8 til 1.0 bar, noe som er med på å skape tenningsbanken. Dette gjelder da 1. giret. Er ikke anntydninger til dette i høyere gir med trykk så høyt som 1 bar.

Kimmit-Sport skulle forøvrig ha 895,- for en progressiv bensintrykksregulator med 1:1.2 forhold. Får se hva det blir til. Har egentlig mye annet jeg skulle prioritert. F.eks leilighetskjøp og sparing for reising i sommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...