///MoePower Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Lien, nå er det lenge siden du har lagt ut bilder her! Vi er jo nyskjerrige vettu. Hva skjer egentlig med bilen for tiden?
Lien Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Siste finish for å få den dønn strøken.. hehe Tenkte jeg skulle få tatt noen bilder en dag, men har det så travelt og det er så fint vær men i løpet av uka skal jeg fikse noe. promise!
///MoePower Skrevet Juli 29, 2008 Skrevet Juli 29, 2008 Fint vær betyr også fine bilder. Bare sørg for å holde løftet ditt du, så skal jeg ikke klage.
Der Barockengel Skrevet August 8, 2008 Skrevet August 8, 2008 *kremt* He-he - kanskje vi skal bytte på å bumpe denne tråden.
Der Barockengel Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Og da var det min tur: *kremt, kremt.*
///MoePower Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 På tide å dra frem konspirasjonsteoriene nå: Lien, du har vel ikke smadret bilen, siden du ikke legger ut flere bilder lengre?
Endre87 Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Bilen ble jo kjempe bra du har vel lagt noen timer i den der til nå Gratulerer med strøken doning
Der Barockengel Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 På tide å dra frem konspirasjonsteoriene nå:Lien, du har vel ikke smadret bilen, siden du ikke legger ut flere bilder lengre? Nææh, jeg tror heller han var så lykkelig over endelig å være ferdig med bilen at han dro på langtur nedover i Europa. Der var det så spennende at det ikke var noen grunn til å bruke tid foran pc-en. Så, etter å ha cruiset langs Azurkysten i noen uker, og vakt allmenn oppsikt og begeistring for den flotte bilen sin, har han nå fått seg jobb som croupier i Monte Carlo.
Lien Skrevet August 17, 2008 Forfatter Skrevet August 17, 2008 Sorry altså folkens, men har så mye å styre med om dagen.. men har nå endelig fått tatt noen bilder etter denne turen min langs azur kysten Har et par planer for bilen i vinter.. Først og fremst skal frontruta skiftes på onsdag da den knuste under montering Neste plan er Eu-kontroll den 29. som forhåpentligvis finner noen feil i hvertfall på understell jeg kan fikse (skal spørre om de kan være nøye ). Alltid greit med forbedringer I vinter må vinduslistene skiftes da disse faller snart fra hverandre, i tillegg til at jeg trur toppakningen må skiftes, da bilen har begynt å bruke vann + at den blåser litt hvitt inni mellom. Men dette har jeg god tid på Ellers kan jeg nevne at jeg har fått litt bukt med tenningsbank problemer. Har justert bensintrykk så bilen oppfører seg normalt under fullt pådrag (selv om den kutter innimellom ved kickdown ned til 1. under varme forhold), men lambda verdier er ikke helt bra enda. Vurderer derfor større motor konfigurasjoner i løpet av vinter (kan nevne MAF-sett som Miller leverer til disse bilene og bredbåndslambda med digital overvåkning). Er også mulig det blir noe felgskifte igjen snart, men får se. Er dessuten europatreff for 02/classic på Lillehammer neste år, så nå gjelder det å pusse bilen så strøken som mulig i vinter Merker det er skikkelig morro å ha en strøken bil nå. Forøvrig blir den snart satt til vinterlagring i låven hos min far som holder 20 grader hele vinteren
Der Barockengel Skrevet August 17, 2008 Skrevet August 17, 2008 Se der ja - den franske Middelhavskysten er virkelig vakker. Ligner overraskende mye på Mjøsdistriktet. I så fall tror jeg at jeg kan spare store summer på å legge ferieturen til Gjøvik i stedet for Cannes. Virkelig flott bil - den der må jo snart begynne å bli en turistattraksjon i nærområdet ditt. Flotte bilder, verdt ventetiden. Forøvrig blir den snart satt til vinterlagring i låven hos min far som holder 20 grader hele vinteren Kaldblodig type, han faren din. Godt å høre at du tar godt vare på bilen om vinteren også.
oddis Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Jepp, det er bare å legge ferien til Mjøsdistriktet, temmelig flott nå på sommerhalvåret. Ikke alle som er forunt utsikten over Mjøsa Kristian: Kjempeflotte bilder! Bilen din ble viiirkelig pen. Som jeg har sagt hver gang, du overrasker meg stadig - at du ikke kaster inn håndkleet Lakk i motorrommet også nå (ser ut som det ikke er lakka der, ut fra bildene), så er det bare å cashe in big dollars på å selge den til et museeum. Det utsiktsplatået er perfekt å ta bilder fra, bare synd veien opp dit er til å få magesår av (40 sone) ... Jeg er 99% sikker på at jeg så bilen din parkert utenfor Høgskolen her nede i forrige uke. Samme farge, felger og BL skilter + 745 merke. Am I right? Hvis du har store problemer med tenningsbank og generell overvåking av motoren ville jeg bare rivd i et datasprut, f.eks MegaSquirt, som holder i lange baner. Om du ikke vil røre det orginale elnettet så kan du bare skaffe et reservemotorelnett fra en annen gammel M30 og lodde det sammens med sprutet. Så kan du enkelt montere vekk datasprutet ved en senere anledning, for orginalitetens skyld, kun ved å fjerne elnettremsa og dytte dit et orginalt et. Vet flere som har gjort dette med eldre klassiske entusiastbiler. Teknologien i dag er mildt sagt spektakulær. Ellers får du bare stå på videre, men denne er vel allerede norges mest strøkne E23?
Der Barockengel Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Jepp, det er bare å legge ferien til Mjøsdistriktet, temmelig flott nå på sommerhalvåret. Ikke alle som er forunt utsikten over Mjøsa . Det utsiktsplatået er perfekt å ta bilder fra, bare synd veien opp dit er til å få magesår av (40 sone) ... Ja, det slo meg da jeg så på bildene: Der må vi ha to av Mjøsdistriktets største attraksjoner - utsikten over Mjøsa, og bilen til Lien. Veiene for å komme seg til Mjøsdistriktet er jo bra også, så absolutt på listen over feriemål. Tror jeg skal klare veien opp til utsiktsplatået også - etter et par år i saktegående bytrafikk kjente jeg ikke tegn til magesår, men rattet var litt slitt på det punktet hvor jeg dunket hodet i frustrasjon over dårlig flyt i trafikken. Ellers så støtter jeg oddis' forslag om å løse datasprutinstallasjonen - på den måten får man en bil som både fungerer optimalt i daglig drift, og som enkelt kan tilbakeføres til originalutførelse senere.
Lien Skrevet August 29, 2008 Forfatter Skrevet August 29, 2008 Tusen takk for gode kommentarer Slike setter seg i hjerterota Oddis: Det stemmer det! Så deg på skolen her om dagen men hadde ikke tid til å snakke. Møtes helt sikkert igjen! Har vurdert datasprut, men er mye penger og bilen virker veldig bra i 90% av tilfellene og det er ikke ofte jeg kjører maks med den. Men det er nok felg prosjekt som står først i pengeboka nå. Tenker i baner BBS RS med lakkert senter men vi får se med tiden akkurat nå er jeg student så blir ikke veldig mye penger til overs. Om den er norges mest strøkne E23, det tørr jeg ikke svare på, men det er nok ikke langt unna Det jeg kan si er at den har norges mest strøkne interiør Har ikke sett noe som er så bra bevart som det jeg har. Hater og skryte men slik er det Ellers er det riktig det du sier at motorrommet ikke ble lakkert. Tok ikke ut motor da den ble gjort opp igjen, og har heller ikke store planer om det, selv om det må gjøres for å få den helt hundre. Poenget er at dette er en bruksbil og den skal ikke bli helt mint, selv om det har en tendens til å begynne å dreie seg mot det Krommen langs dørene er heller ikke strøkent men dette kommer ikke frem på bildene. Målet er kanskje en premie på det europeiske 02/classic treffet selv om dette kanskje er å sikte litt vell høyt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå