NSS Skrevet Mai 1, 2006 Share Skrevet Mai 1, 2006 Om jeg kjøper meg en gammel bil f.eks en veteran 6-serie... Er det gratis å importere? Har hørt no om det, men stemmer det Sitter å vurderer å spare opp til en eldre 6-serie om det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 1, 2006 Share Skrevet Mai 1, 2006 Hmm... Er det ikke "bare" mva som må betales? Er vel bare avgiftsfritt når den er veteran, ikke mva-fritt. Correct me if I'm wrong. EDIT: Ser ihvertfall ut i denne kalkulatoren at det kommer MVA på veteranen: http://www.tyskland.org/importavgifter.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2006 mva er vel ikke så mye? Eller er det den som er engangsavgiften som sikkert kommer på det dobbelte av bilens verdi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 1, 2006 Share Skrevet Mai 1, 2006 Du tar den norske prisen (Altså, finner prisen i norsk valuta), også ganger du prisen med 1,25 (en komma tjuefem). Da har du lagt på 25% (mva) på prisen, og du har *tilnærmet* importpris. Er vel noe småpapirarbeidet som kommer i tillegg osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2006 hehe, da kan jeg si at jeg fikk den billig for 10,000kr da Så betaler jeg 2500kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 1, 2006 Share Skrevet Mai 1, 2006 Ser ut som du må betale vektavgift og vrakpant i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlo Skrevet Mai 1, 2006 Share Skrevet Mai 1, 2006 Se http://www.tyskland.org/importavgifter.htm. Sier du at bilen kostet 10000 kommer den til å havne på ca. 16500 i Norge. Jeg har importert veteranbil før og de så ikke en gang på bilen. Jeg sjanset ikke på å bløffe, men jeg kunne ha sagt at den kostet 2000 spenn. Men det sikkert lurt å utvise litt moderasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 men veteranbil, det er 30år, eller? skulle vel egentlig vert 20år!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 30år ja, cornelius. 20år blir for lite for den norske stat vettu. Tjener ikke penger på å drive sånn butikk (les: land).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 Om jeg kjøper meg en gammel bil f.eks en veteran 6-serie... Er det gratis å importere? Har hørt no om det, men stemmer det Sitter å vurderer å spare opp til en eldre 6-serie om det stemmer Jeg beklager å måtte skuffe deg men E24 karosseriet kom ikke før -77 så da må du vente et år før den går som veteran og uansett ville jeg heller ha gått for en litt nyere E24 så slipper du barnesykdommer og annet drit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg beklager å måtte skuffe deg men E24 karosseriet kom ikke før -77 så da må du vente et år før den går som veteran og uansett ville jeg heller ha gått for en litt nyere E24 så slipper du barnesykdommer og annet drit.. Hmmm... produksjonen av 630CS og 633CSi startet i oktober 1975. Den feteste 6-serien fra BMW er 635CSi, men den kom ikke før i desember 1977... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2006 Om jeg kjøper meg en gammel bil f.eks en veteran 6-serie... Er det gratis å importere? Har hørt no om det, men stemmer det Sitter å vurderer å spare opp til en eldre 6-serie om det stemmer Jeg beklager å måtte skuffe deg men E24 karosseriet kom ikke før -77 så da må du vente et år før den går som veteran og uansett ville jeg heller ha gått for en litt nyere E24 så slipper du barnesykdommer og annet drit.. http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_E24 Produksjonen av 6-serien startet i mars 1976 med modellene 630CS og 633CSi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 Om jeg kjøper meg en gammel bil f.eks en veteran 6-serie... Er det gratis å importere? Har hørt no om det, men stemmer det Sitter å vurderer å spare opp til en eldre 6-serie om det stemmer Jeg beklager å måtte skuffe deg men E24 karosseriet kom ikke før -77 så da må du vente et år før den går som veteran og uansett ville jeg heller ha gått for en litt nyere E24 så slipper du barnesykdommer og annet drit.. http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_E24 Produksjonen av 6-serien startet i mars 1976 med modellene 630CS og 633CSi. Helt feil... ETK sier oktober 1975... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 2, 2006 Om jeg kjøper meg en gammel bil f.eks en veteran 6-serie... Er det gratis å importere? Har hørt no om det, men stemmer det Sitter å vurderer å spare opp til en eldre 6-serie om det stemmer Jeg beklager å måtte skuffe deg men E24 karosseriet kom ikke før -77 så da må du vente et år før den går som veteran og uansett ville jeg heller ha gått for en litt nyere E24 så slipper du barnesykdommer og annet drit.. http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_E24 Produksjonen av 6-serien startet i mars 1976 med modellene 630CS og 633CSi. Helt feil... ETK sier oktober 1975... Bøyer meg i støvet Du hadde rett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 2, 2006 Share Skrevet Mai 2, 2006 Bøyer meg i støvet Du hadde rett Det er jo bare flisespikkeri, men ok da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå