Gå til innhold

ixmotor i 320?


JonH
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 325iX delebil med meget bra motor, samt en 320 cab som jeg skulle ønske var litt sprekere.

Hva må gjøres for å få ix motoren til å passe i cabben?

Ixen er 91 modell og cabben er 88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis cab`en er en -88 så har den vel motronic, og da passer vel ledningsnettet som hånd i hanske.

Du må også flytte over bunnpanna fra cab`en til ix-motoren, trolig pickupen også.

Kjenner ikke til dette detaljert, men noen kan sikker utfylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde ikke det var noe forskjell på disse motoren.. begge er jo etter facelift..

så vil tro det er plug en play!men kan ta feil..

når det gjelder 86 mod er det ivertfall bolt on med mekansisk og elektrisk med 325 motor i 320..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IX motor har HELT andre fester i blokka! passa ikkje litt engang! i tillegg måtta du borra nytt høl til peilepinnen. berre mål å sjå.

Du er faktisk en av de få her inne som imponerer meg gang på gang med informasjon av sjelden art, Muren.

Jeg vet vel om de fleste tekniske forskjeller på i og ix på E30, men at det var forskjell på selve blokka - det hadde jeg aldri trodd. Har faktisk aldri vært inne på tanken engang. Så takk for info.

Men til din info Muren, så gjelder dette ikke M50. Satt nettopp en 525ix E34 motor i naboens E36 - det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...