Gå til innhold

Svidd lukt etter "hardkjøring"


325-Lfc
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

På min e36 325 fikk jeg et problem med en bremsekalipper for en tid tilbake. Den bremset hele tiden, uten at jeg hadde bremsepedalen inne. Så den måtte skiftest.

Så etter noen uker nå, skjedde det noe som minner om det samme problemet. Bilen hadde gådd bra uten noen problemer i flere uker. Og den gjør det nå og forsåvidt, men når jeg kjører bilen" hardt " en liten strekke i ca 120 km så lukter det svidd inne i bilen. Og om jeg da kjører normalt en stund forsvinner lukten.

Også når jeg kjører bilen i over 100 km rister rattet noe sinnsykt når jeg bremser. Men ikke under 100 km.

Men bilen bremser ikke når jeg kjører. Så derfor lurer jeg på hva problemet kan være, noen som har en ide ?

Har nettopp fått på nye 18 tommers felger. Og det var da problemet dukket opp, tror jeg. Men skjønner ikke helt hvorfor felgene skulle ha noe med denne svidd lukten og risting ved nedbremsing å gjøre.

(ps: det lukter ikke svidd gummi, men kanksje svidd bremseskive eller noe sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for alle svar!

Tror kanksje det kan være ujevne/slitte bremseklosser ja. Eller foringer som Dr.s sier.

Har også tenkt på dette med sviddlukten at det kanksje har noe med dekkene og gjøre. De må vell kjøres inn når de er helt nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med det samme problemet,rista nåke jævli over hundre..

Var en caliper som var problemet,den gummipakninga rundt stempelet der var gåen.demonterte heile skiten,vasket alle delene godt skifta pakningen monterte igjen og god som ny :D får vel kjøpt et sånt bremsecaliper rep. sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...