325-Lfc Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Hei! På min e36 325 fikk jeg et problem med en bremsekalipper for en tid tilbake. Den bremset hele tiden, uten at jeg hadde bremsepedalen inne. Så den måtte skiftest. Så etter noen uker nå, skjedde det noe som minner om det samme problemet. Bilen hadde gådd bra uten noen problemer i flere uker. Og den gjør det nå og forsåvidt, men når jeg kjører bilen" hardt " en liten strekke i ca 120 km så lukter det svidd inne i bilen. Og om jeg da kjører normalt en stund forsvinner lukten. Også når jeg kjører bilen i over 100 km rister rattet noe sinnsykt når jeg bremser. Men ikke under 100 km. Men bilen bremser ikke når jeg kjører. Så derfor lurer jeg på hva problemet kan være, noen som har en ide ? Har nettopp fått på nye 18 tommers felger. Og det var da problemet dukket opp, tror jeg. Men skjønner ikke helt hvorfor felgene skulle ha noe med denne svidd lukten og risting ved nedbremsing å gjøre. (ps: det lukter ikke svidd gummi, men kanksje svidd bremseskive eller noe sånt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
elementz Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 bremsene henger kanskje litt? bare å kjenne på bremseskivene om det er uvanlig varmt på den ene..(vær forsiktig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
///M Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 bremsene henger kanskje litt? bare å kjenne på bremseskivene om det er uvanlig varmt på den ene..(vær forsiktig) ikke kjenn på...det føles... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr_S Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Risting ved nedbremsing kan også være slitte foringer foran Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bare_egil Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Risting ved nedbremsing kan også være slitte foringer foran eller slitte skiver eller klosser Link to comment Share on other sites More sharing options...
325-Lfc Posted May 6, 2006 Author Share Posted May 6, 2006 Ok, takk for alle svar! Tror kanksje det kan være ujevne/slitte bremseklosser ja. Eller foringer som Dr.s sier. Har også tenkt på dette med sviddlukten at det kanksje har noe med dekkene og gjøre. De må vell kjøres inn når de er helt nye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr_S Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Kjøre inn dekk? Skal ikke være nødvendig det men. At det lukter litt svidd etter hardkjøring kan jo komme fra katalysator eller fra blokka med litt oljesøl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 eller klutsj..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxmix Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 eller rettogslett svidd gummi Link to comment Share on other sites More sharing options...
320it Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 kast i skiver? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[space] Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Flaks 100km/t er maks hastighet i Norge da, så du slipper jo problemet her til lands. Link to comment Share on other sites More sharing options...
klebefix Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Sleit med det samme problemet,rista nåke jævli over hundre.. Var en caliper som var problemet,den gummipakninga rundt stempelet der var gåen.demonterte heile skiten,vasket alle delene godt skifta pakningen monterte igjen og god som ny får vel kjøpt et sånt bremsecaliper rep. sett.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts