Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I anledning disse ombyggingsplanene driver jeg og undersøker ting og tang ang. motorer, og bilene jeg kan hente dem fra. Jeg hadde nesten siktet meg inn på en 192-hesters M50b25 fra en E34, men ble litt forundret da jeg kikket i oversikten bakerst i et nummer av "Performance BMW", der det står at E34 525i hadde M20 på 170 hestekrefter. Hva er det egentlig som er riktig. Min E36 fra 91 hadde da i alle fall M50 og 24 ventilstopp, så jeg antok at E34 fra samme periode også hadde det.

Hva er det egentlig som er riktig. I følge oversikten i PBMW finnes det ikke tohjulsdrevne 5-serier med M50 i det hele tatt. Mistenker (håper) at noe er galt der.

Skrevet

E34 hadde M20 motorer frem til 1991 og M50 motorer fra og med 1991. Snakker da kun om småsekserne.

Nå vet jeg ikke noe om dine planer, men skal du ha en gammel M50 i en E46?

Skrevet
E34 hadde M20 motorer frem til 1991 og M50 motorer fra og med 1991. Snakker da kun om småsekserne.

Nå vet jeg ikke noe om dine planer, men skal du ha en gammel M50 i en E46?

Hehe, nei. Hvis du klikker på linken i det første innlegget i tråden, så ser du planene jeg snakker om. Jeg har lyst til å bygge lekebil av en E30. Mest lyst har jeg på en S50b32 eller en S38, men jeg ser for meg at en M50b25 med kasse fra en E34, havner i en helt annen, lavere prisklasse, og dessuten kanskje er lettere (mulig) å få godkjent. Fin "begynnermotor", altså. ;-)

Takk for oppklaringen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...